سایت ویژه

هرآنچه که نیاز دارید در این سایت پیدا می کنید

معرفی تور سوئیس عید 1401

تور سوئیس عید 1401

 

 

 

بهترین زمان خرید تور سوئیس

بسته به هدف شما از سفر به این کشور زیبا، در جواب این سؤال که چه زمانی به سوئیس سفر کنیم؟ باید بگوییم که هرزمانی که دوست داشته باشید. اگر علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی روی برف هستید بی‌شک زمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آن‌هایی که دوست دارند از تابش مطبوع آفتاب و هوایی معتدل در کنار دریاچه‌های سوئیس لذت ببرند تابستان بدون شک بهترین زمان برای سفر به سوئیس است. اگر لباس مناسب به همراه داشته باشید، هرزمانی که به سوئیس سفر کنید تجربه‌های بی‌نظیری در انتظار شما خواهد بود.

 

غذاهای سوئیس

حتماً آوازه شکلات‌های سوئیس به گوشتان آشنا است. اگر به سوئیس سفر می‌کنید حتماً یک بسته شکلات معروف سوئیسی تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. همان‌طور که حتماً می دانید سوئیس در مجاورت کشورهای ایتالیا، فرانسه، اتریش و آلمان است. هر یک از شهرهای سوئیس که به هرکدام از این کشورها نزدیک باشد از فرهنگ و غذاهای آن نیز وام گرفته است. مثلاً اگر به شهر کانتون Vaud که در نزدیکی فرانسه واقع‌شده است سفر کنید، غذاهایی به سبک فرانسوی خواهید خورد. در کنار شکلات‌های معروف سوئیسی، بد نیست طعم دلپذیر پنیر سوئیسی را نیز تجربه کنید که با شیر تازه گاو تهیه می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری سوئیس در تور سوئیس عید 1401

سوئیس دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است. مناطق قدیمی با معماری قرون‌وسطایی چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. از مکان‌های تاریخی متعدد این کشور می‌توان به قلعه چیلون Chillon در شهر کوچک Veytaux در بخش فرانسوی سوئیس اشاره کرد. اگر از این قلعه بازدید کنید، می‌توانید چشم‌انداز زیبای دریاچه ژنو را نیز مشاهده کنید. با سفر به این کشور، شما تاریخ، فرهنگ، طبیعت، سنت و مدرنیته را در یکجا مشاهده خواهید کرد و بدون شک تجربه بسیار دلپذیری خواهد بود، در سفرهای آتی حتما بیشتر به معرفی جاذبه های گردشگری سوئیس خواهیم پرداخت.

شرایط خرید تور سوئیس

تور سوئیس دارای یک ‌زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بسیار دقیق و بی‌نظیر است به‌گونه‌ای که مسافران از تمام امکانات و جاذبه‌های سوئیس بهره‌مند شوند و دیدن کنند؛ اما پیش از هر چیز باید اطلاعاتی درباره چگونگی صدور ویزا و قیمت تور سوئیس بدانید. برای سفر به این کشور، برخی گردشگران ایرانی اقدام به خرید تور اروپا می‌کنند و برخی دیگر تور سوئیس را رزرو می‌کنند. برای گرفتن ویزای سوئیس شما باید دارای تمکن مالی، تاریخچه مسافرتی تقریباً متوسط به کشورهای خارجی و گردش حساب 3 ماهه قابل‌ قبول باشید. اخذ ویزای سوئیس تنها با تحویل مدارک و انگشت‌نگاری صورت می‌پذیرد و نیازی به مصاحبه ندارد. تقریباً دو تا سه هفته طول می‌کشد تا ویزا برای شما صادر شود. متقاضیان ویزای سوئیس باید به سفارت سوئیس در خیابان الهیه تهران مراجعه کنند و درخواست ویزای خود را ارائه دهند.

تور سوئیس عید 1401

 

+ نوشته شده در  جمعه 27 اسفند 1400ساعت 1:42  توسط sadegh  بازدید 187 برچسب ها: تور سوئیس ,تور عید , تور 1401 , تور های رز آبی , تور گردشگری , تور خارجی,

معرفی تور گردشگری

تور گردشگری

 

تور گردشگری چه مزایایی دارد؟

 

 

اگر تنها سفر می‌کنید یا می‌خواهید که با افراد دیگری همسفر شوید و از معاشرت لذت می‌برید یا حوصله جسنجوی زیر ساخت‌های سفر برایتان دشوار و حوصله سر بر است، پیشنهاد ما به شما و دوستانتان استفاده از تور گردشگری داخلی است.

قصد سفر کرده اید؟ دلتان لک زده برای روزهایی فارغ از فشارهای موجود در روزمرگی؟ قبل از هر تصمیمی باید نوع پیمودن مسیرتان را انتخاب کنید. این مسئله به فاکتورهای متعددی از جمله نوع سفر، مقصد، مسافت و همینطور همسفرانتان بستگی دارد. می‌توانید خودروی شخصی خودتان را برای سفر انتخاب کنید و ساعت های بسیاری را ( چه خودتان و چه همراهانتان ) رانندگی کنید و نگرانی های خاص خود را داشته باشید . و یا از حمل و نقل هوایی استفاده کنید و در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسید ولی در این حالت کمی نگرانی های سیستم حمل و نقل هوایی با شما همراه خواهد شد و از طرفی هم زیبایی های در مسیر بودن را ( اگر دوستش دارید ) از دست خواهید داد.

راه دیگری که پیش روی شماست حمل و نقل ریلی است که ضمن جذابیت‌هایی دارد زمان بسیاری از شما خواهد گرفت. اگر این راه ها را برای سفرتان انتخاب کنید در عین نکات مثبتی که سفرتان به همراه خواهد داشت نکات منفی نیز گریبانگیر این سفر خواهد بود.

شما ناخواسته مجبور خواهید شد زمان های بسیاری را برای پیدا کردن اقامتگاه ، رستوران ، و بازدید از مکان های توریستی صرف کنید و احتمالا کام سفر گاهی به کامتان تلخ خواهد شد .

ولی نگران نباشید! یک راه دیگر نیز برایتان وجود دارد . تور های گردشگری . اگر تنها سفر می کنید و یا با دوستانتان می خواهید که با افراد دیگری همسفر شوید و از معاشرت لذت می برید و یا حوصله جسنجوی زیر ساخت های سفر برایتان دشوار و حوصله سر بر است پیشنهاد ما به شما و دوستانتان استفاده از تورهای گردشگری داخلی است.

تور گردشگری

تور گردشگری چه مزایایی دارد؟

تور گردشگری با آژانس‌های مسافرتی و خدمات متنوع

این روزها آژانس های گردشگری بسیاری در سطح کشور فعالیت و به مقاصد مختلف خدمات متنوعی به گردشگران ارائه می‌کنند. اگر استفاده از این تورهای گردشگری را برای سفرتان انتخاب کنید، بسیاری از مشکلاتی که در روش‌های قبلی گریبان‌گیر شما و همسفران‌تان خواهد شد را به دست فراموشی خواهید سپرد. مشکلاتی مثل رانندگی و خستگی ناشی از آن، نا آشنایی با مسیر، جستجوی رستوران، اقامت گاه و … در این نوع سفرها را نخواهید داشت.

اصولا آژانس گردشگری از قبل به فکر تمامی این مسائل بوده و کاپیتان سفر (راننده) و لیدر تمامی آموزش های لازم را دیده اند و در زمان های از قبل تعیین شده شما را به مقصد تعیین شده می‌رسانند. در سفر با این تور ها که اکثرا با حمل و نقل جاده ای (اتوبوس) برگزار می‌شوند شما با خیال آسوده می‌توانید در اتوبوس به استراحت بپردازید و یا با همسفران جدیدتان به روش های مختلف سرگرم شوید.

آژانس‌های گردشگری قبل از برگزاری سفر تمامی پیش نیاز های سفر را بررسی می‌کنند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند. یکی از مهمترین مسائل در سفر، بیمه است. آژانس‌های مسافرتی با ارائه انواع بیمه‌ها در سفر (وسیله و مسافر) بخش عمده‌ای از نگرانی‌های موجود در سفر را کاهش می‌دهند.

جو دوستانه این تورهای گردشگری یکی دیگر از ویژگی های مهم سفر است که باعث شده دوستی های بسیاری از دل این سفر ها ریشه دوانیده باشد و ادامه پیدا کند پس اگر قصد دارید به تنهایی سفرتان را برگزار کنید نگران تنهایی در سفر نباشید چرا که دوستان بسیاری مثل خودتان پیدا خواهید کرد.

 

خدمات تور گردشگری

همانطور که در ابتدای بحث گفتیم پیدا کردن اقامتگاه و رستوران و یا پیدا کردن مسیر جاذبه های توریستی که اکثرا هم در مسیر های قدیمی و نا آشنا قرار دارند یکی از مشکلات سفر مستقل است. با انتخاب یک تور گردشگری مناسب دیگر با این مشکلات دست و پنجه نرم نخواهید کرد. تمامی اتفاقات سفر دقیقا در زمان مناسب برایتان خواهد افتاد.

گشت‌های تور گردشگری

در توری که با آن سفر می‌کنید، چه تور طبیعت‌ گردی باشد و چه تور تفریحی، از مکان‌ها و دیدنی‌های زیبایی برخوردار است که شما شاید از آن‌ها با خبر نباشید ولی می‌خواهید از آن‌ها دیدن کنید .یکی از دغدغه‌های اصلی زمان مسافرت به این چند سئوال بستگی دارد. کجا بریم تا بهمان خوش بگذرد؟ از چه جاهایی دیدن کنیم؟ هر منطقه چه جذابیت‌هایی برای گردش و تفریح دارد؟ آژانس‌های مسافرتی بهترین منبع مطلع از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری هستند. استفاده از لیدرهای خوب به شما این امکان را می‌دهد تا از بهترین مناطق مقصدتان دیدن کنید، از بهترین غذاهای محلی لذت ببرید و از مراکز خوب خرید کنید.

 

 

+ نوشته شده در  جمعه 27 اسفند 1400ساعت 1:38  توسط sadegh  بازدید 224 برچسب ها: تور گردشگری , طبیعتگردی , رز آبی , تور اروپا , سفر,

معرفی سگ روتوایلر | غذای سگ روتوایلر چیست؟

روتوایلر یک نژاد کاری قدرتمند است که ریشۀ آن به ماستیف های لژیونهای رومی می رسد. روتی یک همبازی و محافظ آرام در محفل خانواده است و به دنیای بیرون، با یک اعتماد به نفس همراه با بی اعتنایی نگاه می کند.

 

تاریخچه سگ روتوایلر

امپراتوری روم برای سالها نیروی سازمان دهنده اروپای غربی بود و پرورش سگ نیز یکی از اقدامات بسیاری بود که نبوغ رومی را برای حل عملی مسائل به خود جلب می کرد. هنگامی که لژیونهای فاتح رومی به گوشه و کنار جهان راه یافتند، گله های خود را به عنوان غذای زنده با خود همراه می کردند. ارتش برای جابجایی و نگهبانی گله به سگهای قوی و بادوام نیاز داشت. رومی ها با استفاده از انواع ماستیف آسیایی به عنوان نژادگیری، اجداد دور روت وایلرهای امروزی را توسعه دادند. برای قرن ها لژیون ها تلاش می کردند تا قبایل آلمانی را که بربرها خوانده می شدند، در مرزهای شمالی امپراطوری یکجا کنند. سگ هایی که رومی ها به این مناطق آورده بودند به عنوان نژاد پایه برای بسیاری از نژادهای آلمانی تبدیل شد. در سده های پس از فروپاشی امپراتوری، سگ های گلۀ رومی در شهر گله داری 'روت ویل' به کار گرفته شدند. در اینجا بود که این سگها، گله ها را از مراتع به بازار منتقل می کردند و در طول راه از آنها در مقابل راهزنها محافظت می کردند و از این رو، نام روت وایلر Metzgerhund یا 'سگ قصاب روت ویل' را به دست آوردند.

ظاهر عمومی سگ روتوایلر

یک روت ویلر ایده آل، یک سگ 'بزرگ متوسط'، مقاوم و قدرتمند، سیاه و با علائم کاملا مشخص است. بدن جمع و جور او نشان دهنده قدرت، چابکی و استقامت زیادی است. جنس نر آن در کل استخوان بندی بزرگتر و سنگین تری نسبت به جنس ماده دارد. جنس ماده دارای خصوصیات مونث (فرزندآوری و نگهداری از فرزندان است)، اما از نظر عناصر و ساختار بدنی هیچ نقطه ضعفی ندارد.

غذای سگ روتوایلر چیست؟

غذای سگ روتوایلر باید با کیفیت بالا، خواه بصورت تجاری و یا خانگی تهیه شده باشد، تحت نظارت و تأیید دامپزشک تان تغذیه شود. هر رژیم غذایی باید متناسب با سن سگ (توله سگ، بزرگسال یا سالخورده) باشد. بعضی از سگ ها مستعد اضافه وزن هستند، بنابراین کالری و وزن بدن سگ خود را تحت نظر داشته باشید. مکمل ها می توانند کمک مهمی در آموزش باشند، اما دادن زیاد آنها می تواند باعث چاقی شود. در مورد اینکه کدام یک از غذاهای انسانی برای سگ ها بی خطر است و کدامیک مناسب نیست، اطلاعات لازم را کسب کنید. اگر در مورد وزن یا رژیم سگ خود نگرانی دارید، با دامپزشک خود مشورت کنید. همیشه باید آب تمیز و تازه در دسترس باشد.

غذای سک روتوایلر

+ نوشته شده در  پنجشنبه 26 اسفند 1400ساعت 1:36  توسط sadegh  بازدید 200 برچسب ها: غذای سگ روتوایلر, بهترین غذا برای سگ روتوایلر, تغذیه سگ روتوایلر, رژیم غذایی سگ روتوایلر, خرید غذای سگ روتوایلر,

نیازهای بچه گربه | غذای بچه گربه دو ماهه چیست؟

گاهی اوقات بچه گربه ها بنا به دلایل مختلف پس از تولد از مادر جدا می شوند، این در حالی است که آنها در این مقطع برای زنده ماندن به مراقبت بیشتری نیاز دارند. این مقاله به شما کمک می کند تا چنانچه سرپرستی بچه گربه ای را به عهده گرفته اید، بتوانید او را از این مرحله حساس زندگی به سلامت عبور دهید و به او زندگی ببخشید.

دوران حاملگی یک گربه ماده معمولا بین ۶۴ تا ۶۷ روز است که میانگین آن حدود ۶۶ روز است. گربه های مادر بطور معمول در هر بارداری 2 تا 5 بچه ‌گربه به دنیا می آورند. بچه گربه ها با جثه بسیار کوچک و با بدن پوشیده از مو و با چشم ها و گوش های بسته به دنیا می آیند. چشمان آنها هفت تا ده روز پس از تولد باز می شود هر چند که پس از ده روز هم دید آنها نسبت به گربه های بالغ ضعیف تر است. کانال گوش آنها نیز بعد از سه هفتگی باز می شود.

بچه گربه ها در هنگام تولد حدود  90-140 گرم وزن دارند. برای وزن گرفتن این بچه گربه ها هر 1 الی 2 ساعت یکبار باید به آنها مقداری شیر داد و اگر تغذیه آنها صحیح باشد، باید هفته اي 100-50 گرم وزن بگيرند. پس از گذشت 6 تا 7 ماه این گربه ها بالغ می شوند.

رعایت نکات ضروری در نگهداري از‌ بچه گربه‌ ها

در نحوه مراقبت از بچه گربه ها تا زمان بالغ شدن، رعایت یک سری نکات در رابطه با تغذیه، حفظ دمای بدن، سلامتی و بهداشت ضروری است. ما در اینجا مهمترین نکات را یادآوری می کنیم.

- تشخیص سن بچه گربه

قدم اول برای نگهداری از بچه گربه تشخیص سن اوست، چرا که روند رشد و تکامل او در هر مرحله ای متفاوت است. توصیه ما در مرحله نخست مشورت با یک دامپزشک است.

در مرحله بعد شما باید بتوانید با مشاهده علائم ظاهری و رفتاری بچه گربه حدس بزنید که او حدودا چند ساله است. چرا که طریقه نگهداری از یک بچه گربه یک هفته ای با شیوه نگهداری از بچه گربه های ۲۰ روزه یا ۱ ماهه تفاوت‌های زیادی دارد.

به عنوان مثال اگر شما بچه گربه ای دارید که هنوز چشمانش باز نشده و حدود 200-150 گرم وزن دارد، یعنی سن آن از 10 روز كمتر است و به رسيدگي ویژه ای نیاز دارد.

- نیازهای بچه گربه تازه متولد شده

مهمترین نیازهای گربه تازه متولد شده عبارتند از تغذیه، تنظیم دمای بدن، میزان خواب و استراحت و نحوه دستشویی کردن است. تمام این کارها بطور غریزی از سوی گربه مادر انجام می شود. او به بچه های خود شیر می دهد، با لیسیدن در دفع ادرار و مدفوع کمک می کند و با نزدیک کردن بچه ها به خود آنها را گرم نگه می دارد. در صورتی که شما وظیفه نگهداری از بچه گربه را به عهده گرفته اید، باید بتوانید این شرایط را برای او فراهم آورید.

در رابطه یا تغذیه مناسب، برای بچه گربه خود شیر خشک مخصوص بچه گربه یا شیر بدون لاکتوز تهیه کنید و پس از جوشاندن به گربه خود بدهید. لازم است بدانید بچه گربه در روزهای اول نمی توانند شیر را لیس بزنند، پس لازم است برای آنها یک شیشه شیر مخصوص بچه گربه تهیه کنید و آن را سمت دهان ببرید. هر ۱ الی ۲ ساعت باید به او شیر بدهید. هیچگاه شیر سرد به حیوان ندهید.

شیر خشک مخصوص بچه گربه ها از تمامی نژادها جایگزین مناسبی برای شیر مادر است. این محصول به عنوان مکمل غذایی برای گربه های باردار و شیرده نیز استفاده می شود. شیر خشک مخصوص نوزاد گربه پرسا نیز برای رشد مطلوب بچه گربه به شما توصیه می شود.

در رابطه با دفع ادرار و مدفوع نیز باید با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب شکم و مقعد بچه گربه را ماساژ بدهید تا او بتواند دستشویی کند، پس از هربار دستشویی او را پاک کنید.

حفظ دمای محیط بچه گربه از دیگر موارد مهم برای زنده نگه داشتن آنها است. باید تا یک هفتگی آنها در دمای ۲۹ درجه سانتی گراد نگه داشت. می بایست دمای محیط طوری باشد که حیوان بتواند به راحتی در اطراف خود بخزد و احساس سرما نکند. اگر گربه شما دچار افت دمای بدن شود ممکن است جان خود را از دست بدهد.

- نیازهای بچه گربه 7 تا 14 روزه

در این دوره چشم بچه گربه شروع به باز شدن می کند. البته بینایی آنها در این دوره کامل نیست و نباید آنها را در معرض نور شدید قرار داد. همچنین در این مرحله رشد آنها با شتاب زیادی صورت می پذیرد و روزانه تا حدود 10 گرم به وزن شان افزوده می شود. بویایی آنها نیز در این مدت تقویت می شود.

تغذیه بچه گربه در این دوره همچنان شیر خشک مخصوص بچه گربه است که باید در دفعات زیاد و حجم کم به او داده شود. بهتر است تا ۲ هفتگی آنها را در دمای ۲۶ درجه سانتی گراد نگه داری کرد. بعد از هر بار شیر خوردن نیز می بایست همچنان جهت تخلیه ادرار و مدفوع با یک پارچه نرم، شکم گربه را به آرامی ماساژ دهید.

- نیازهای بچه گربه ۱۴ تا ۲۱ روزه

گربه ها در حدود سه هفتگی می توانند راه بروند و اولین دندان های شیری آنها نیش می زند و آنها توانایی خوردن غذا را پیدا می کنند. نگهداری از بچه گربه در سه هفتگی به مراتب ساده تر می شود. در این سن با باز شدن کانال گوش حیوان، آنها توانایی شنیدن را پیدا می کنند. دستگاه گوارش بچه گربه‌ها نیز تا حد زیادی رشد می کند و کم کم می توانند بدون کمک شما دستشویی کنند.

همچنین در مورد تغذیه در این سن، آنها حدوداً 4 الی 6 بار در روز می توانند غذا می‌خورند و البته مقدار غذا را باید کمی افزایش دهید. ضمنا از حدود ۳ هفتگی تا ۱ ماهگی کم کم رژیم غذایی مرطوب و نرم، مثل سینه مرغ پخته و له شده یا غذاهای مخصوص بچه گربه های زیر ۲ ماه را می توانید به رژیم غذایی آنها اضافه کنید.

ضمنا در این دوره می توانید شیر را داخل یک ظرف کم عمق بریزید چرا که او قدرت لیس زدن را پیدا کرده است. در مورد دمای بدن نیز یادآور می شود بهتر است تا زیر یک ماهگی گربه ها را در داخل خانه و با دمای مناسب نگه داشت و از انتقال آنها به فضای بیرون خودداری کرد.

- نیازهای بچه گربه دوماهه | غذای بچه گربه دو ماهه

بچه گربه ها در این سن به صورت کامل قادر به راه رفتن و بازی کردن هستند و نسبت به محیط اطرافشان کنجکاو می شوند. در این مرحله غذاهایی مانند مرغ و گوشت به همراه سیب زمینی و هویج را به صورت پوره می توان به آنها داد.

دندان های آنها از این سن به بعد کامل تر می شود و لذا در پایان ۴هفتگی می توان در رژیم غذایی آنها غذای خشک را نیز قرار داد. البته از غذای بچه گربه دو ماهه استفاده کنید. حتما از برندهای مرغوب که پروتئین باکیفیت در تولید غذای خشک و کنسروی استفاده می کنند خرید کنید. اگر به بچه گربه خود غذای کنسروی می دهید، به یاد داشته باشید که بیشتر از 30 دقیقه آنها در فضای باز قرار ندهید. هر 5 تا 6 ساعت یک بار نیز به آنها غذا بدهید. همچنین بعد از ۳ هفتگی باید در کنار بچه گربه خود یک ظرف آب تازه و خنک نیز قرار دهید. 

غذای بچه گربه دو ماهه

استفاده از غذای مخصوص بچه گربه را تا ۱۲ ماهگی ادامه دهید و سپس از غذای گربه های بالغ به او بخورانید. ضمنا در کنار توجه به غذا، جای خواب و نحوه دستشویی حیوان باید به وضعیت سلامت او نیز توجه کنید. ناتوانی در مکیدن، تولید صداهای خاص، عدم وزن گیری یا لاغر شدن، اسهال، و غیره همگی نشانه هایی از بروز بیماری در بچه گربه است که با مراجعه به دامپزشک باید در رفع آنها کوشید.

+ نوشته شده در   24 اسفند 1400ساعت 22:56  توسط sadegh  بازدید 227 برچسب ها: غذای بچه گربه دو ماهه, رژیم غذایی بچه گربه دو ماهه, خرید غذای مخصوص بچه گربه, بهترین غذا برای بچه گربه,

معرفی هجینگ در فارکس چیست؟

هجینگ در فارکس چیست؟

هجینگ در فارکس چیست

 

ایمیلی از یکی از دوستان دریافت کردم در مورد اینکه Hedging چی هست و چطور میشه از اون استفاده کرد؟. تصمیم گرفتم در این خصوص گشتی در اینترنت بزنم و مقالاتی که توی وب به زبان انگلیسی است جمع آوری کنم. اکنون چکیده این مطالب را در این پست قرار می دهم، امیدوارم مفید واقع بشود.

 

کلمه Hedging در فرهنگ لغت یعنی "مصــون سازی". که اگر آن را در بازارهای مالی در نظر بگیریم، یعنی مصون سازی یا بیمه کردن سرمایه از زیان های احتمالی. در بازارهای مالی Hedging در واقع نوعی استراتژی معاملاتی است، که اغلب بخشی از استراتــژی های معاملاتی فوق پیشرفته می باشد. و معمولا توسط معامله گران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. اما اصول Hedging نسبتا ساده است. Hedging ابتدا توسط  صندوق های بیمه ای مورد استفاده قرار گرفت اما به سرعت در بین معامله گران به محبوبیت رسید و بکار گرفته شد. با این وجود هنوز به طور گسترده ای شناخته نشده است.

یکی از بهترین راه های تشخیص هدجینگ این است که آن را با بیمه مقایسه کنید. وقتی افراد تصمیم می گیرند از خود در مقابل حوادث محافظت کنند، خود را بیمه می کنند. این کار آنها باعث نمی شود که آن اتفاق ناگوار به سراغ آنها نیاید، اما اگر آن اتفاق بیافتد و افراد به طور کامل خود را بیمه کرده باشند، هزینه های آن اتفاق ناگوار به طور چشمگیری پوشش داده خواهد شد. بنابراین هدجینگ یا مصون سازی در هر جایی امکان دارد که رخ دهد، و ما آن را هر روز می بینیم. بعنوان مثال اگر شما برای منزل خود بیمه نامه تهیه کنید، خودتون را در برابر آتش سوزی، ویرانی در مقابل زلزله و سایر حوادث پیش بینی نشده بیمه کرده اید.

مدیران سبدهای سهام، سرمایه گذاران و شرکتهای خصوصی، از تکنیکهای مصون سازی یا هدجینگ به منظور کاهش خطرات احتمالی استفاده می کنند. در بازارهای مالی هدجینگ کردن یا مصون سازی سرمایه کمی پیچیده تر از پرداخت بیمه سالانه می باشد.

هدجینگ سرمایه گذاری در بازارهای مالی عبارت است بکاری گیری استراتژیی با استفاده از ابزارهای خاص برای جبران زیان ناشی از هرگونه حرکت پیش بینی نشده قیمت.

از لحاظ فنی هدج کردن در بازار فارکس، یعنی سرمایه گذاری بر روی دو جفت ارزی که همبستگی قیمتی منفی یا خلاف جهت هم دارند.

اگر چه هدج کردن در بازارهای مالی بسیاری از خطرات احتمالی افت سرمایه را بیمه می کند اما این نکته را در نظر داشته باشید که، کاهش ریسک سرمایه گذاری به معنی کاهش میزان سود بالقوه است. لذا هدج کردن یک تکنیک کاهش میزان ضررهای احتمالی است نه سیستمی جهت افزایش سود معاملاتی شما.

چگونگی استفاده از هدجینگ در بازار سهام؟هجینگ در فارکس چیست؟

تکنیک های مصون سازی بطور کلی شامل استفاده از ابزارهای مالی پیچیده شناخته شده بعنوان مشتقات استراتژی معاملاتیتان می باشد، که بیشتر در بازارهای Option و Futures بکار گرفته می شوند. ما در اینجا قصد داریم تا کمی در خصوص این ابزارها صحبت کنیم.

اجازه دهید نحوه عملکرد را با یک مثال توضیح دهیم: فرض کنیم که شما سهام یک شرکت آب لیمو سازی مثلا CTC را خریداری کرده اید. اگر چه شما در خصوص آینده این شرکت خوش بین هستید، اما در مورد زیان های کوتاه مدت در صنعت آب لیمو نگران هستید. برای محافظت خود از سقوط احتمالی سهام CTC شما می توانید یک گزینه قرار داده شده (مشتق) در شرکت را خریداری کنید که به شما اجازه می دهد در یک قیمت خاص (قیمت اعتصاب) سهامتان را نقد کنید. لذا اگر قیمت ها به زیر قیمت اعتصاب بروند و سقوط کنند شما می توانید از این گزینه بیمه ای استفاده کرده و از زیان بگریزید.

اما هدج کردن در بازار فارکس و برای جفت ارزها کمی فرق می کند:

اگر مبحث همبستگی ارزها را قبلا مطالعه کردید مطالب مربوط به هدج قابل لمس تر خواهد بود، استفاده از این روش بسیار متداول است و در عین حال بسیار متنوع؛ و به نظر من با این روش شما بالاترین میزان امنیت را در معاملاتتان خواهید داشت. منظور از هدج در بازار فارکس یعنی باز کردن پوزیشن ها در جهت خلاف یکدیگر است، با فرض اینکه بدانیم یورو دلار و یورو پوند دارای همبستگی بالای هشتاد و مثبت است در اینصورت میتوانیم این دو جفت ارز را برای هدج استفاده کنیم برای انجام این کار نیاز به یک نمودار مادر و دو جفت ارز که از این نمودار مشتق شده اند داریم.

جفت ارز EURGBP را در نظر بگیرید، این جفت ارز بعنوان جفت ارز مادر در نظر گرفتیم و قرار نیست که بطور مستقیم روی آن خرید یا فروش انجام دهیم، فرض کنید EURGBP دارای روند صعودی است پس میتوان گفت EUR قوی تر از GBP است چون اگر EURGBP را یک کسر فرض کنید و حاصل این کسر یک نمودار صعودی باشد می توان نتیجه گرفت صورت کسر عددی بزرگتر از مخرج کسر دارد بنابرین به این نتیجه میرسیم که در حال حاضر قدرت EUR بیشتر از GBP است پس اگر دو کسر دیگر با مخرج های یکسان با EUR و GBP بسازیم باز هم کسر دارنده EUR قویتر از کسر دارنده GBP است برای مثال EURUSD و GBPUSD دارای مخرج مشترک دلار هستند و چون EUR قویتر از GBP بوده پس نمودار EURUSD به میزان بیشتری نسبت به نمودار GBPUSD بالا میرود پس مطالب فوق را جمع بندی می کنیم.

با مشاهده حرکت صعودی EURGBP به این نتیجه میرسیم که نمودار EURUSD به میزان بیشتری نسبت به نمودار GBPUSD بالا میرود و چون طبق جدول همبستگی می دانیم که EURUSD با GBPUSD همبستگی مثبت و بالای هشتاد دارد میتوانیم شروع به هدج کردن این دو جفت ارز کنیم.

مادامی که EURGBP صعود می کند EURUSD را می خریم و GBPUSD را می فروشیم و هنگامی که در مجموع این دو جفت ارز وارد سود شد آنها را همزمان می بندیم زمانی که EURGBP به سمت بالا می رود خرید ما بروی EURUSD وارد سود می شود و فروش ما بروی GBPUSD  وارد ضرر می شود به این ترتیب بخشی از سود ما توسط زیان پوزیشن دیگر از بین میرود اما چون ما روند جفت ارز مادر را درست حدس زده بودیم در مجموع وارد سود می شویم و اگر ما در تشخیص روند جفت ارز مادر اشتباه کرده بودیم یا روند به یکباره عوض شود میزان زیادی از ضرر ما توسط سود پوزیشن دیگر بالانس می شود و ما در تغییرات ناگهانی بازار با ضرر های بزرگ مواجه نمی شویم بنابراین هدج یکی از مطمئن ترین روشها برای معامله است که دارای سود کم می باشد اما مطمئن است، که با افزایش میزان لات یا افزایش تعداد پوزیشن ها می توان میزان سود را نیز بالا برد به خاطر داشته باشید اصلی ترین فاکتور در این روش تشخیص صحیح روند جفت ارز مادر است و همیشه مراقب باشید که جفت ارزهای معاملاتی شما دارای همبستگی بالای هشتاد و کمتر از نود باشند.

 

نتیجه گیری

خطر یک عنصر ضروری و عین حال بی ثبات برای سرمایه گذاری است. صرف نظر از اینکه هدف شما از سرمایه گذاری چه باشد، داشتن یک دانش پایه از هدجینگ امینت سرمایه گذاری شما را بالاتر خواهد برد. تمرین در خصوص کسب تجربه در زمینه هدجینگ درک شما را از بازار تغییر خواهد داد و سرمایه گذاری های بهتر و حرفه ای تری می توانید انجام دهید.



 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 25 اسفند 1400ساعت 0:33  توسط sadegh  بازدید 270 برچسب ها: هجینگ , فارکس , دلفین وست , بورس , تریدینگ , ماینینگ,

معرفی تور گردشگری

تور گردشگری

 

 

 

تور چیست؟ برگزاری یک سفر به صورت گروهی که توسط ارائه دهنده های سازمان های گردشگری صورت می گیرد. سفرهایی که به عنوان تور برگزار می شود، دسته جمعی و گروهی می باشد و امروزه   تور های مسافرتی  به دلیل نوع برگزاری و شاد بودن آن ها، از محبوبیت زیادی در بین گردشگران برخوردار است. کلمه تور از کلمه انگلیسیTour اقتباس شده و معادل سازمان های گردشگری و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در طول سفر می باشد. سفر کردن از علاقه های بسیاری از انسان هاست، چه بسا تنها و یا باتور گردشگری . تورها جذابیت بیشتری برای سفر کردن دارند و دلیل آن به صورت گروهی و کشف جاهای ناشناخته ست. در مسافرت شخصی برنامه ی سفر توسط خود فرد تنظیم و اجرا می شود اما به هنگام استفاده از تورهای گردشگری باید تابع قوانین لیدر و اجرا کننده ی تور باشیم. تورها بر اساس نوع جاذبه های موجود در مقصد و برنامه گشت به صورت زیر تقسیم بندی می شود. با همگردی همراه باشید برای شناخت انواع تورهای گردشگری و انواع تورهای مسافرتی...

تور گردشگری

 

تورهای فرهنگی Cultural Tour

نوعی از تور که کانون توجه آن میراث فرهنگی یک کشور و مردم آن شامل یادمان ها، مناطق تاریخی، معماری سنتی، صنایع دستی، رویدادها و شاهکارهای هنری است.

تور گردشگری

 

تورهای طبیعت گردی Natural Tour

انواع تورهای گردشگری علاقمندان خود را دارند اما تور طبیعت گردی از پرطرفدارهاست. توری که اختصاص به بازدید از جاذبه های بومی، محیطی دارد و معمولا شامل پارک ها و مناطق حفاظت شده حیات وحش، مناظر زیبای طبیعی، سواحل، سازه های غیرمعمولی زمین شناسی، غارها، آبشارها و شرایط آب و هوایی خاص است. در این نوع نور ضمن بازدید، حفاظت از جاذبه های مورد توجه است.

تور گردشگری

 

تورهای سلامت Health Tour

نوعی از تور که هدف از آن ایجاد امکانات لازم برای سلامتی مسافران تور از طریق دستورات غذایی، ورزش ها و معالجات لازم، کنترل رژیم غذایی و خدمات پزشکی است.

تور گردشگری

 

تورهای تفریحی Pleasure Tour

شاید یکی از محبوب ترین تورها برای جوانان، تورهای تفریحی در بین انواع تورهای مسافرتی باشد. نوعی از تور که همراه با تفریحات و سرگرمی بوده و برای استراحت و پرکردن ایام فراغت است.

 

تورهای آشنا سازی Familiarization Tour

نوعی از تور که برای افراد شاغل در صنعت گردشگری به منظور آشنا نمودن آنان با مقاصد مشخص انجام می گیرد و هدف آن تشویق و فروش سفر (تور) به آن مناطق است. این نوع تور معمولا به صورت رایگان یا با تخفیف های مناسب اجرا می شود.

 

تورهای ماجراجویانه Advanture Tour

گشتی که در زمینه فعالیت های ماجراجویانه باشد (بالن سواری، کایاک سواری، راهپیمایی از مسیرهای صعب العبور)

 

تورهای تجاری Business Tour

تورهایی که به منظور معرفی و ارائه کالا و خدمات، گاهی همراه با فروش و گاهی بدون فروش برگزار می شود.

 

جاذبه های ساخته دست بشر Man- Made attraction

جاذبه هایی که به صورت مصنوعی و به وسیله انسان ها برای گذراندن اوقات ساخته شده اند. (پارک های موضوعی، خرید، نمایشگاه و...) که هریک می تواند انگیزه اصلی گردشگر برای شرکت در این نوع تور باشد.

 

هزینه تور مسافرتی شامل چیست؟ تور مسافرتی یکی از روش‌های مطمئن برای سفر کردن است. به‌عنوان‌مثال اگر شما بخواهید به کشور ترکیه سفر کنید تور استانبول یکی از بهترین تورهای ممکن است. برای اینکه شما تور مناسب خود را انتخاب کنید عوامل مختلفی وجود دارد. از جمله مهم‌ترین مسائل برای خرید بلیط تور هزینه تور مسافرتی موردنظر برای تور است.

باتوجه‌به شرایط اقتصادی امروزه به‌خصوص در کشور ایران خرید بلیط تورهای خارجی چندان ارزان نیست. نکته مهم این است که هرچقدر که هزینه برای تور در نظر گرفته می‌شود باتوجه‌به امکانات مختلف آن ارزش‌گذاری شود. اگر می‌خواهید تور مناسب باتوجه‌به هزینه موردنظر انتخاب کنید تور استانبول یکی از بهترین تورهای ممکن برای سفر است.

 

توجه داشته باشید که روش‌های مختلفی برای مسافرت وجود دارد. از جمله روش‌های مختلف برای مسافرت به‌صورت زمینی و هوایی با استفاده از وسایل حمل‌ونقل مختلف است. یکی از بهترین روش‌ها برای مسافرت به‌خصوص به کشورهای خارجی بلیط هواپیما است. استفاده از بلیط هواپیما سرعت رسیدن شما به مقصد را افزایش می‌دهد و راحت‌تر و با کمترین دردسر به مقصد خواهید رسید.

اما مهم‌ترین مسئله برای خرید بلیط هواپیما درنظرگرفتن هزینه موردنظر است. سفر با هواپیما چه به‌تنهایی چه با تور بیشتر از روش‌های دیگر است. در حالت عادی سفر با هواپیما تنها نیازمند خرید بلیط هواپیما است؛ اما سفر با تور تنها خرید بلیط هواپیما نیست بلکه مسائل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه سفر به آن نیاز دارید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 25 اسفند 1400ساعت 0:30  توسط sadegh  بازدید 213 برچسب ها: تور گردشگری , تور رز آبی , تور های طبیعتگردی , تور اروپا , تور اسپانیا,

معرفی تور مسافرتی رز آبی

تور مسافرتی رز آبی

 

تور مسافتی رز آبی

 

 

اگر می خواهید چند روزی را در محلی شاد سپری کنید، به تور اسپانیا بروید. اسپانیایی ها افرادی پر انرژی هستند که همواره در سرگرمی هایی همچون فوتبال شرکت می کنند و به موسیقی و معماری نیز علاقه ویژه ای دارند. جاذبه های طبیعی از دیگر ویژگی های کشور اسپانیا به حساب می آید که توانسته توریست های زیادی را به این کشور جذب نماید.

 

شما با انتخاب تور اسپانیا می توانید از امکاناتی همچون کافه گردی های شبانه، جشن های ویژه که در مناسبت های خاص برگزار می شود، استفاده کنید . اسپانیا دارای طبیعتی بکر، مناطق تاریخی منحصر به فرد و مردمانی خون گرم است. اگر می خواهید تا بیشتر با مناطق گردشگری تور اسپانیا، قیمت تور اسپانیا و رزرو تور اسپانیا آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مناطق دیدنی اسپانیا

اسپانیا مناطق دیدنی و گردشگری زیادی دارد، در اینجا به چند مورد از مشهور ترین های آن می پردازیم که عبارتند از:

قصر های الحمرا

یکی از معروف ترین مناطق دیدنی با تور اسپانیا، قصر های الحمرا است. در قصر های الحمرا مجموعه ای از ساختمان، باغ، برج و یک مسجد وجود دارد. از جمه ویژگی هایی که باعث محبوبیت این مجموعه شده است، حکاکی های سنگی منحصر به فرد، نقاشی های زیبا و سقف های آجری است که هر کدام به شیوه ای خارق العاده طراحی شده اند. جالب است بدانید که قصر های الحمرا به عنوان برجسته ترین اثر معماری رنسانس اسپانیا معروف است.

مسجد کوردوبا

مسجد کوردوبا یک آثار معماری آفریقایی در اسپانیا است که دارای ویژگی های شگفت انگیزی است. به عنوان مثال این مسجد 19 درب ورودی و یک تالار دعا دارد که داخل آن تعداد زیادی ستون وجود داشته به صورتی که اگر از هر درب وارد شوید، تقارن داخلی را به وضوح می بینید. همچنین این مسجد یک هنر و معماری اسلامی نیز به حساب می آید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا که در شهر کاتالان قرار دارد، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا به حساب می آید. این کلیسا که هنور به صورت کامل ساخته نشده، توانسته افراد زیادی را برای دیدن آن به این منطقه جذب کند. چرا که نمای نیمه ساخته آن نیز بسیار زیبا و شگفت انگیز است. همچنین از این کلیسا با عنوان کلیسای خانواده مقدس نیز یاد می کنند.

موزه گوگنهایم

موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو یکی از مناطق خاصی است که با تور اسپانیا می توانید از آن دیدن کنید. خاص بودن این موزه به دلیل طراحی های منحصر به فردی است که داخل آن وجود دارد. چراکه همواره هیچ عکاسی نتواسنته هماهنگی میان آنها را توصیف کند. دیوار های این موزه با استفاده از بلوک های تیتانیومی و ورقه های موج دار آلومینیومی ساخته شده که همین امر سبب طراحی منحصر به فردش شده است.

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا از جمله کلیساهایی است که ترکیب معماری رومی و باروک را دارد، بدین صورت که داخل آن معماری رومی و نمای خارجی آن به سبک معماری باروک است. وجود مقبره هایی زیبا در آن سبب زیباتر شدن این کلیسا شده که از جمله آنها می توان به مقبره "کامینو د سانتیاگو" اشاره نمود.

سواحل کوستا دل سول

با تور اسپانیا می توانید به آفتابی ترین ساحل اروپا نیز سفر کنید. سواحل کوستا دل سول که شن های سفید و زیبایی دارد، به منطقه ای برای آفتاب گرفتن تبدیل شده است. از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به شهر مالاگا که بسیار زیبا و چشم نواز بوده و همچنین اقامتگاه های پورتو بانوس اشاره کرد.

شهر تولدو

اگر به دنبال یک شهر قدیمی با کوچه هایی نا متقارن و باریک هستید، حتما به شهر تولدو بروید. این شهر که دارای معماری اسلامی بوده به سبک معماری های کلیساها ساخته شده است. از جمله زیبایی های این شهر، احاطه سه طرفه آن توسط دره کوچک رودخانه تاقوس است. همچنین می توان از این شهر به عنوان یک موزه نیز نام برد، چراکه بناهای تاریخی و قدیمی آن بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

کاخ سلطنتی مادرید

با تور اسپانیا می توانید بزرگترین کاخ سلطنتی در تمام اروپای غربی یعنی کاخ سلطنتی مادرید را ببینید. درست است که این کاخ توسط خانواده سلطنتی برای برگزاری مراسم های دولتی استفاده می شود ولی بازدید آن برای عموم آزاد بوده و در آنجا خبری از گاردهای امنیتی نیست.

زمان سفر با تور اسپانیا

اکثر کسانی که می خواهند تور اسپانیا با تور مسافرتی رز آبی را انتخاب کنند، به دنبال بهترین زمان برای رزرو تور اسپانیا هستند. باید بگویم بهترین زمان موقعی است که شما شرایطش را دارید تا چند روزی دست از کار بکشید و بدون نگرانی به سفر بروید.

اسپانیا در تمام طول سال جذاب و دیدنی است و آب و هوای معتدلی دارد. با این حال افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور به اسپانیا می روند. بهتر است بگویم کشور اسپانیا در این بازه زمانی شلوغ تر بوده و توریست های بیشتری به آنجا می روند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 23 اسفند 1400ساعت 19:13  توسط sadegh  بازدید 230 برچسب ها: رز آبی , رز آبی آژانس , رزآبی تور های خارجی , رز آبی تور های گردشگری ,طبیعتگردی,

معرفی رز آبی آژانس مسافربری

رز آبی آژانس تور های گردشگری

 

 

رز آبی آژانس

 

 

اگر می خواهید چند روزی را در محلی شاد سپری کنید، به تور اسپانیا بروید. اسپانیایی ها افرادی پر انرژی هستند که همواره در سرگرمی هایی همچون فوتبال شرکت می کنند و به موسیقی و معماری نیز علاقه ویژه ای دارند. جاذبه های طبیعی از دیگر ویژگی های کشور اسپانیا به حساب می آید که توانسته توریست های زیادی را به این کشور جذب نماید.

 

شما با انتخاب تور اسپانیا می توانید از امکاناتی همچون کافه گردی های شبانه، جشن های ویژه که در مناسبت های خاص برگزار می شود، استفاده کنید . اسپانیا دارای طبیعتی بکر، مناطق تاریخی منحصر به فرد و مردمانی خون گرم است. اگر می خواهید تا بیشتر با مناطق گردشگری تور اسپانیا، قیمت تور اسپانیا و رزرو تور اسپانیا آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مناطق دیدنی اسپانیا

اسپانیا مناطق دیدنی و گردشگری زیادی دارد، در اینجا به چند مورد از مشهور ترین های آن می پردازیم که عبارتند از:

قصر های الحمرا

یکی از معروف ترین مناطق دیدنی با تور اسپانیا، قصر های الحمرا است. در قصر های الحمرا مجموعه ای از ساختمان، باغ، برج و یک مسجد وجود دارد. از جمه ویژگی هایی که باعث محبوبیت این مجموعه شده است، حکاکی های سنگی منحصر به فرد، نقاشی های زیبا و سقف های آجری است که هر کدام به شیوه ای خارق العاده طراحی شده اند. جالب است بدانید که قصر های الحمرا به عنوان برجسته ترین اثر معماری رنسانس اسپانیا معروف است.

مسجد کوردوبا

مسجد کوردوبا یک آثار معماری آفریقایی در اسپانیا است که دارای ویژگی های شگفت انگیزی است. به عنوان مثال این مسجد 19 درب ورودی و یک تالار دعا دارد که داخل آن تعداد زیادی ستون وجود داشته به صورتی که اگر از هر درب وارد شوید، تقارن داخلی را به وضوح می بینید. همچنین این مسجد یک هنر و معماری اسلامی نیز به حساب می آید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا که در شهر کاتالان قرار دارد، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا به حساب می آید. این کلیسا که هنور به صورت کامل ساخته نشده، توانسته افراد زیادی را برای دیدن آن به این منطقه جذب کند. چرا که نمای نیمه ساخته آن نیز بسیار زیبا و شگفت انگیز است. همچنین از این کلیسا با عنوان کلیسای خانواده مقدس نیز یاد می کنند.

موزه گوگنهایم

موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو یکی از مناطق خاصی است که با تور اسپانیا می توانید از آن دیدن کنید. خاص بودن این موزه به دلیل طراحی های منحصر به فردی است که داخل آن وجود دارد. چراکه همواره هیچ عکاسی نتواسنته هماهنگی میان آنها را توصیف کند. دیوار های این موزه با استفاده از بلوک های تیتانیومی و ورقه های موج دار آلومینیومی ساخته شده که همین امر سبب طراحی منحصر به فردش شده است.

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا از جمله کلیساهایی است که ترکیب معماری رومی و باروک را دارد، بدین صورت که داخل آن معماری رومی و نمای خارجی آن به سبک معماری باروک است. وجود مقبره هایی زیبا در آن سبب زیباتر شدن این کلیسا شده که از جمله آنها می توان به مقبره "کامینو د سانتیاگو" اشاره نمود.

سواحل کوستا دل سول

با تور اسپانیا می توانید به آفتابی ترین ساحل اروپا نیز سفر کنید. سواحل کوستا دل سول که شن های سفید و زیبایی دارد، به منطقه ای برای آفتاب گرفتن تبدیل شده است. از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به شهر مالاگا که بسیار زیبا و چشم نواز بوده و همچنین اقامتگاه های پورتو بانوس اشاره کرد.

شهر تولدو

اگر به دنبال یک شهر قدیمی با کوچه هایی نا متقارن و باریک هستید، حتما به شهر تولدو بروید. این شهر که دارای معماری اسلامی بوده به سبک معماری های کلیساها ساخته شده است. از جمله زیبایی های این شهر، احاطه سه طرفه آن توسط دره کوچک رودخانه تاقوس است. همچنین می توان از این شهر به عنوان یک موزه نیز نام برد، چراکه بناهای تاریخی و قدیمی آن بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

کاخ سلطنتی مادرید

با تور اسپانیا می توانید بزرگترین کاخ سلطنتی در تمام اروپای غربی یعنی کاخ سلطنتی مادرید را ببینید. درست است که این کاخ توسط خانواده سلطنتی برای برگزاری مراسم های دولتی استفاده می شود ولی بازدید آن برای عموم آزاد بوده و در آنجا خبری از گاردهای امنیتی نیست.

زمان سفر با تور اسپانیا

اکثر کسانی که می خواهند تور اسپانیا با رز آبی آژانس تور های گردش گری را انتخاب کنند، به دنبال بهترین زمان برای رزرو تور اسپانیا هستند. باید بگویم بهترین زمان موقعی است که شما شرایطش را دارید تا چند روزی دست از کار بکشید و بدون نگرانی به سفر بروید.

اسپانیا در تمام طول سال جذاب و دیدنی است و آب و هوای معتدلی دارد. با این حال افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور به اسپانیا می روند. بهتر است بگویم کشور اسپانیا در این بازه زمانی شلوغ تر بوده و توریست های بیشتری به آنجا می روند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 23 اسفند 1400ساعت 19:11  توسط sadegh  بازدید 210 برچسب ها: رز آبی , تور های گردشگری , تور های گردشگری , تور های طبیعتگردی , تور های اروپا,

آشنایی با انواع کندل شناسی در دلفین وست

انواع کندل شناسی در دلفین وست

 

انواع کندل شناسی در دلفین وست

 

 

کندل های شمعی و الگوهای آن


در این مطلب آموزشی به علت استفاده عموم از کندل های شمعی می پردازیم و الگوهای مهم آن را هم عرض می کنیم که می توانید از آنها در انواع نمودارها، مانند فارکس و بورس استفاده کنید. حتما برای شما هم سوال شده است که با وجود نمودارهای میله ای و خطی و ...  چرا بیشتر تحلیلگران از کندل استیک استفاده می کنند؟ زیاد شما را وارد حاشیه نمی کنم و با طولانی کردن مطلب ذهن شما را  خسته نخواهم کرد، پس خیلی خلاصه جواب این سوال را به شما می رسانم. دلیل آن این است که، کندل استیک داده هایی را روی نمودار به ما نشان می دهد که سایر نمودار ها این مزیت را ندارند، همچنین به دلیل داشتن بدنه در کندل ها می توانیم آنها را بهتر آنالیز کرده و برای آنها انواع الگوها را در نظر بگیریم.

کندل ها نمایش دهنده روان معامله گران است و با یادگیری این علم قدرت بر پیش بینی روان معامله گران پیدا کرده و در نتیجه آینده بازار را پیش بینی خواهید کرد.

 انواع کندل شناسی در دلفین وستهمینطور که می بینید در این نمودار فقط یک خط وجود دارد و حرکت قیمت را فقط بر اساس آخرین قیمت ها می بینیم. ولی در کندل ها، شما 4 ویژگی مختلف را در اختیار خواهید داشت.یعنی با یک نگاه شما هم قیمت آخرین معامله را دارید، هم قیمت اولین معامله ای که انجام شده، هم متوجه می شوید در آن تایم بالاترین نرخ معامله چقدر بوده و هم متوجه می شوید پایین ترین نرخ معامله چقدر بوده است. پس شما چهار داده مهم را در این کندل ها به شکل زیر خواهید داشت .

  •  قیمت باز شدن (OPEN)

  •  قیمت بسته شده (CLOSE)                                                  

  •  بالاترین قیمت (HIGH)                                                              

  •  پایینترین قیمت (LOW)

 

کندل ها از نظر (رنگ و حرکت قیمتی) به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کندل های صعودی
  • کندل های  نزولی


به زبان ساده تر اگر open  ما پایین باشد و  close  ما بالا ، حرکت ما رو به بالا بوده و کندل ما صعودی است.

و اگر open  قیمت بالا باشد و  close  پایین ، حرکت ما به سمت پایین بوده، پس کندل ما نزولی است.

کندل های صعودی رنگ سبز دارند

و کندل های نزولی رنگ قرمز

که از طریق تنظیمات نرم افزارها قابل تغییر است. خوب حالا شاید برای افراد حرفه ای تر از شما این سوال بوجود بیاید که همین داده ها را نمودار میله ای هم به ما می رساند، پس چرا همه از کندل ها استفاده می کنند؟ 
اگر اوایل مقاله خوانده باشید به این موضوع اشاره کردیم و آن ساختن الگوهای مختلف بخاطر داشتن بدنه در کندل ها است. شاید بعد ها برای شما سوال باشد، اصلا چه نیازی به الگو است؟

پس اجازه دهید همین الان جواب را عرض کنم: انسان ذاتا دنبال آن است که با ساختن اشکال ذهنی، برخی مطالب را بهتر به خاطر بسپارد و با دیدن آن الگوها یا اشکال سریع تر بتواند آنها را  آنالیز کند.

 

از ظاهر نمودارهای میله ای نمی توان برای ساختن الگوهای ذهنی استفاده کرد ، ولی ظاهر کندل ها مثل انسانی چاق یا اگر کمی کوتاه باشد، مانند بچه ای بازیگوش به نظر می آید . این را هم عرض کنم که ظاهر این کندل ها در بحث روانشناسی قیمتها بسیار بهتر است و به ما کمک خواهد کرد. 
آقای استیو نویسن
 (Steve noisn) در سال 1989 میلادی اولین مقاله خود را در مورد الگوهای شمعی منتشر کرد و بعد ها این مقاله ها تبدیل به کتابی با عنوان الگوهای شمعی ژاپنی شد. در این کتاب الگوها به طور کلی به دو دسته تقسیم شده اند:

  •  الگوهای برگشتی 

  •  الگوهای ادامه دهنده 

که دوجی ها و ستاره ها هم زیر مجموعه ی الگوهای برگشتی محسوب می شوند. در ادامه با هم به بررسی و یادگیری بعضی از این الگوها می پردازیم. این الگوها می توانند از یک کندل، تا ترکیب 5 کندل کنار هم شکل بگیرند. عجله نکنید بیشتر توضیح خواهیم داد...

 

الگوهای برگشتی (Reversal patte)

به الگوهایی گفته می شود که پس از دیدن آنها در نمودار، باید منتظر چرخش روند قدیمی باشیم. دقت کنید در توضیح عرض کردم منتظر چرخش روند، و نگفتم: چرخش روند اتفاق می افتد. متاسفانه  بین تحلیلگران مبتدی اینطور جا افتاده است که بلافاصله بعد از دیدن این الگوها باید تغییر روند داشته باشیم. خیر... بگذارید متن صریح کتاب استیو نیسون رو در مورد این بحث مهم و ریز را برایتان بنویسم.

(این اتفاق به ندرت رخ می دهد که ناگهان روند قدیمی تمام شده و نمودار جهت خود را به یکباره تغییر دهد. همانطور که افکار آهسته تغییر می کنند، اغلب تغییر روند ها هم آهسته و با اخطارهایی در انتهای روند شکل می گیرند. اخطار بازگشت روند صرفا بیان می کند که روند قبلی مایل به تغییر است ، ولی به این معنا نیست که سریع تغییر جهت می دهد و بازگشت شکل می گیرد. درک و فهم این مطلب فوق العاده مهم است.)

برای این موضوع هم مثال یک اتومبیل را آورده که با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت به پیچ می رسد و می خواهد تغییر مسیر دهد، قطعا چند ترمز خواهد داشت  و سرعت خود را کم کرده و بعد تغییر جهت میدهد. این ترمزها همین الگوها یا کندل های برگشتی هستند که شما با دیدن آنها متوجه ترمزهای پی در پی راننده در مسیر می شوید و آماده تغییر روند .

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 23 اسفند 1400ساعت 19:05  توسط sadegh  بازدید 309 برچسب ها: کندل شناسی ,نمودار کندلی ,بورس ,رز آبی ,تور های رز آبی,

معرفی غذای رویال کنین مخصوص گربه ها

غذای رویال کنین مخصوص گربه ها، یک غذای کامل و فرموله شده مخصوص نژاد بچه گربه (زیر 12 ماه) پرشین، که در بر گیرنده تمامی نیاز های روزانه و رشد سالم بچه گربه در مقطع مهم کودکی این حیوانات دوست داشتنی میباشد.

توضیحات غذای رویال کنین مخصوص گربه ها

دوره کودکی گربه ها، مانند هر موجود زنده دیگری بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد. و باید تغذیه در این دوره به شکلی باشد که نیاز های ضروری رشد سالم این بچه گربه ها را پوشش دهد.
غذای رویال کنین مخصوص گربه ها، با کمک اسید های چرب امگا 3 و امگا 6، تامین کننده ضرورت های پوست و موی گربه هستند و این مواد موجود در این محصول باعث میشوند که گربه شما از پوست و مویی درخشان برخوردار باشد. شرکت رویال کنین در این محصول به کمک انتی اکسیدان و ویتامین ها  باعث تقویت سیستم ایمنی بچه گربه میشود و پروتئین های با کیفیت سبک و پری بیوتیک ها موجود، در سیستم گوارش و هضم اسان این مواد غذایی بسیار کمک کننده میباشند.

غذای رویال کنین

از دیگر ویژگی ها این محصول، طراحی مخصوص دانه های غذای خشک میباشد که با توجه به فک گربه ها طراحی شده تا علاوه بر خورده شدن اسان، باعث تمیزی و جلوگیری از تار تار شدن دندان ها میشود.

ویژگی های غذای رویال کنین مخصوص گربه ها:

  • تقویت کننده مفاصل و استخوان ها
  • هضم اسان و تقویت سیستم گوارش
  • تقویت سیستم ایمنی
  • باعث تمیز شدن و جلوگیری از تار تار شدن میشود.
  • تقویت پوست و مو

ترکیبات غذای رویال کنین مخصوص گربه ها:

مرغ، برنج، چربی مرغ، ذرت، گلوتن گندم، طعم دهنده های طبیعی، فیبر نخود، مقطر خشک شده مقطر، تفاله چغندر ساده، روغن ماهی، روغن نباتی، سدیم سیلیکومولومات، سدیم پیرو فسفات و غنی شدن با ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد.


آشنایی با هتل های روم

هتل های روم

 

هتل های روم

ارزان ترین هتل های ایتالیا

همان طور که می دانید، کشور ایتالیا یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کل دنیا است و به عنوان پنجمین کشور گردشگر پذیر دنیا شناخته می شود. بدیهی است که چنین کشوری با این حجم از مسافر، از امکانات و خدمات رفاهی کافی برای جلب گردشگران برخوردار می باشد و اماکن مختلفی را برای اقامت آنان در نظر گرفته است. جالب است بدانید که شهر رم، پایتخت کشور ایتالیا، دارای بیش از 10 هزار اقامتگاه مختلف می باشد و این امکان را برای افراد فراهم می کند تا با توجه به سلیقه، اولویت و بودجه ی خود، مکانی ایده آل را برای خود برگزینند. در این میان یافتن ارزان ترین هتل های ایتالیا که از امکانات و خدمات رفاهی مناسبی نیز برخوردارند، بسیار حائز اهمیت است و اکثر گردشگران در تلاش اند تا با یافتن لیستی از ارزان ترین هتل های ایتالیا، سفر خود به این کشور را، اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر نمایند.

هتل های روم

هتل رله جولیا | Relais Giulia

هتل رله جولیا که به عنوان یکی از ارزان ترین هتل های ایتالیا، واقع در شهر رم شناخته می شود، دارای بنایی تاریخی مربوط به دوران رنسانس می باشد و هنوز هم بخشی از نقاشی های قدیمی این ساختمان به همان شکل حفظ و نگه داری شده اند تا رنگ و بویی از آن دوران را در این هتل تداعی نمایند.

این هتل از اشیا و مبلمانی ساده و مینیمال بهره می برد و با سرو صبحانه ای مفصل به میهمانان خود، شرایطی ایده آل را برای آنان رقم می زند. هتل رله جولیا در خیابانی دنج و آرام قرار گرفته است و دارای فاصله کمی با برخی از اماکن دیدنی رم همچون واتیکان می باشد.

 

هتل لانسلوت | Hotel Lancelot

هتل لانسلوت نیز، از دیگر هتل های محبوب شهر رم می باشد که در لیست ارزان ترین هتل های ایتالیا جای گرفته است و با دارا بودن امکانات کافی، اوقاتی خوش و به یادماندنی را برای افراد به ارمغان می آورد.

اشیا و لوازم به کار رفته در اتاق های این هتل به سبک قدیمی و آنتیک انتخاب شده اند و جالب است بدانید که از فرش های ایرانی نیز در آن ها استفاده شده است. این هتل باغچه ای زیبا و دلنشین دارد و در محیطی دنج و آرام واقع شده است. مسافران این هتل با چند دقیقه پیاده روی می توانند، خود را به کلوسئوم و کلیسای مشهور کلمنته و همچنین حمام تراژان برسانند و از دیگر اماکن دیدنی شهر رم نیز دیدن نمایند.

 

هتل سن آنسلمو | Hotel San Anselmo

هتل سن آنسلمو که در ویلایی تاریخی شکل گرفته است، توسط خانواده ای گرم و صمیمی اداره می شود و اقامت در آن همچون اقامت در منزلی شخصی، همراه با اعضای یک خانواده می باشد.

این هتل نه تنها به اماکن دیدنی شهر رم همچون کلوسئوم، که به سواحل زیبای این شهر نیز نزدیک است و این امکان را برای افراد فراهم می کند تا غروب های خود را در ساحلی آرام و رمانتیک بگذرانند. این هتل دارای 32 اتاق است و تمامی اشیا و لوازم آن، آنتیک و قدیمی می باشند. هزینه ی اقامت در این هتل بسیار کم است و همین مساله باعث شده است تا نام آن در لیست ارزان ترین هتل های ایتالیا بدرخشد.

 

بوتیک هتل نروا | Nerva Boutique Hotel

این بوتیک هتل زیبا، در بخش تاریخی شهر رم واقع شده است و تمامی امکاناتی که از یک هتل خوب انتظار می رود را، در اختیار افراد قرار می دهد. مهم ترین ویژگی این هتل که بر محبوبیت آن افزوده است، اتاق های بزرگ و فراخ و اشیا و لوازم به کار رفته در آن می باشد.

اتاق های این هتل بر خلاف اکثر هتل های دیگر، بزرگ هستند و تمامی آن ها دارای سرویس بهداشتی خصوص می باشند. اقامت در این هتل که یکی از ارزان ترین هتل های ایتالیا به شمار می آید، تجربه ای مطلوب و دوست داشتنی است و با توجه به قیمت مناسب آن، به تمامی گردشگران توصیه می شود.

+ نوشته شده در  يکشنبه 22 اسفند 1400ساعت 3:19  توسط sadegh  بازدید 205 برچسب ها: هتل , هتل های روم ] معرفی هتل , تور رز آبی , گردشگری,

آشنایی با اینکه چگونه حساب دمو فارکس باز کنیم ؟

چگونه حساب دمو فارکس باز کنیم؟

چگونه حساب دمو فارکس باز کنیم

حساب دمو (آزمایشی) یکی از خدمات بسیار خوبی است که اکثر بروکرها به مشتریان خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در زمان آموزش فارکس  خود در این نوع از حساب‌ها اندیکاتورهای مختلف و روش‌های گوناگون معاملاتی را بدون اینکه روی پول و سرمایه خود ریسک کنید، مورد بررسی قرار دهید. اما قطعا هیچکس برای تفریح حساب دمو باز نمی‌کند. شما در نهایت می‌خواهید به کسب سود و درآمد از بازار برسید و برای این منظور باید در حساب ریِل (واقعی) کار کنید.

 

 

حساب دمو فارکس چیست؟

 چگونه حساب دمو فارکس باز کنیم در فارکس، تریدرها باید ارزهای خود را با یکدیگر مبادله کنند. طبیعی است که لازمه موفقیت در این بازار مالی، تصمیم گیری های مناسب و انجام معاملاتی است که برای تریدر سودرسانی داشته باشند. به همین دلیل تریدرها باید کاملا با بازار آشنایی داشته و از توانایی تجزیه و تحلیل و آنالیز بالایی برخوردار باشند تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.  حساب دمو فارکسر 5  به تریدر در همین راستا کمک می کند.

اگر یک تریدر تازه کار که در ابتدای مسیر فعالیت خود در فارکس است از همان ابتدا با سرمایه واقعی خود پا به دنیای معاملات و مبادلات فارکس بگذارد، به دلیل تجربه کم و تصمیمات احتمالی اشتباه، ممکن است دچار ضرر و زیان شود. به همین دلیل لازم است تا هر تریدر و معامله گری که قصد معامله ارزی در فارکس را دارد، پیش از آن که با سرمایه واقعی و پول حقیقی به مبادلات مالی بپردازد، معامله کردن را تمرین کند.

حساب دمو فارکس با همین هدف ایجاد شده است. حساب دمو فارکس، که آن را با نام حساب تمرینی فارکسر هم می شناسند، محیطی است که تریدرها می توانند با استفاده از آن چگونگی انجام معاملات در فارکس را به خوبی یاد بگیرند. آن ها با استفاده از حساب دمو فارکس به تمرین معاملات تجاری می پردازند و از این طریق می توانند تجربه لازم را کسب کنند.

استفاده از حساب دمو فارکسر باعث می شود تا یک معامله گر کم تجربه، با محیط نرم افزاری متاتریدر آشنایی بیشتری کسب کرده و معامله های ارزی را در محیطی مشابه محیط واقعی تجربه نماید. کسانی که نسبت به افتتاح حساب دمو فارکسر اقدام می نمایند، می توانند به نرخ ارزهای مختلف مانند دلار و یورو و هم چنین نرخ طلا دسترسی داشته باشند. آن ها هم چنین می توانند نوسانات بازار را با بررسی نمودارها ارزیابی کرده  وتوانایی تحلیل و آنالیز خود را به محک بگذارند.

حساب دمو فارکسر محیطی مشابه با محیط واقعی معاملات ارزی را برای تریدر شبیه سازی می کند؛ به این ترتیب تریدرها قادر خواهند بود آن چه که درباره فارکس و استراتژی های معاملاتی آموخته اند را به صورت عملی تجربه کنند. معامله گران می توانند با استفاده از امکانات حساب دمو فارکسر، استراتژی های خود را به آزمون و خطا بگذارند و از این طریق به یک استراتژی معاملاتی صحیح دست پیدا کنند.

+ نوشته شده در  يکشنبه 22 اسفند 1400ساعت 0:51  توسط sadegh  بازدید 691 برچسب ها: دلفین وست , بورس , سرمایه گذاری , ارز دیجیتال , غارکس , ,

غذای بچه گربه خیابانی چیست؟ نحوه غذا دادن به گربه های خیابانی

غذای گربه های خیابانی متفاوت از غذاهای مورد علاقه انسان ها می باشد. غذای گربه ایرانی خیابانی را می بایست با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در اختیارشان قرار دهیم. غذای نژاد گربه خیابانی نیز مانند غذای گربه های خانگی دارای اصول و قواعد مشخص و یکسان است. در این مقاله با بهترین غذای گربه های خیابانی آشنا می شویم.

خصوصیات نژاد گربه های خیابانی

گربه های موکوتاه که دارای پوزه ی بلند و گوش های بلند هستند و در خیابان ها زندگی می کنند، دامستیک شورت هیر نامگذاری شده اند. تا سال ۱۹۶۶ نژاد گربه های خیابانی، آمریکن شورت هیر نامگذاری شده بود اما بعد از آن دامستیک شورت هیر نام گرفت. گاه نژاد خیابانی به دلیل مو بلند بودن با پرشین ها اشتباه گرفته می شود.

نژاد گربه های خیابانی بسیار باهوش و پر انرژی هستند و جنب و جوش فراوانی دارند. آن ها بسیار مستقل هستند و استقامت زیادی در بدترین شرایط زندگی دارند. هر چه رفاه یک محله بیشتر باشد، تعداد گربه های خیابانی در آن محله نیز بیشتر است. گربه های شهر برای گرفتن موش های آلوده بسیار پرکاربرد هستند.

گربه های خیابانی در باغچه ها مدفوع خود را پنهان می کنند زیرا گربه ها به طور ذاتی تنها در خاک دستشویی می کنند. این گربه ها، در بیشتر مواقع در حال لیس زدن بدن خود هستند و به همین دلیل توده های مویی در معده آن ها جمع می شود که با خوردن علف های پارک ها و باغچه ها این توده ها را بالا می آورند.

از این پس به گربه های شهرمان دیدگاه بهتری پیدا کنیم چرا که آن ها نیز نژاد دارند و بسیار باهوش هستند. نباید با بی تفاوتی از کنار آن ها بگذریم. دقت کنید که گربه های خیابانی با اندکی غذا میتوانند سرمای زمستان را سپری کنند.

 

غذای بچه گربه خیابانی چیست؟

غذای گربه  و بچه های خیابانی نباید به صورت خام و نپخته باشد. مواد غذایی مانند گوشت، تخم مرغ و ماهی در صورتی که به صورت خام به گربه ها داده شود، موجب استفراغ و اسهال در گربه ها می شود. مصرف مواد خام امکان ابتلا به بیماری های سالمونلا را در گربه ها افزایش می دهد. از قرار دادن پسماند گوشت و مرغ در محل تردد گربه ها خودداری کنید و حتی الامکان آن ها را در کیسه های زباله بسیار ضخیم و به موقع در سطل زباله ها قرار دهید تا در زمان مقرر که مأموران شهرداری اقدام به تمیز کردن سطل ها می کنند، از قرار گرفتن این مواد به صورت طولانی مدت در سطل های زباله خودداری شود و موجب بروز بیماری در گربه DSH نشود. از دادن غذاهایی مانند ماکارونی که حاوی مقدار بالای کربوهیدرات هستند، همچنین مواد غذایی مانند سیر و پیاز در غذای گربه های خیابانی بپرهیزید. اگه علاقه مند هستید تا بیشتر در مورد این مطلب که غذای بچه گربه خیابانی چیست؟ اطلاعات داشته باشید. می توانید به بخش وبلاگ، وبسایت دیجی پت مراجعه کنید.

غذای بچه گربه خیابانی چیست

غذای گربه های خیابانی متمایز از غذای سگ ها

غذای گربه های خیابانی متمایز از غذای سگ ها می باشد. شاید دادن غذاهای آماده سگ برای گربه ها خوشایند باشد، اما مصرف طولانی مدت آن برای گربه ها باعث سوء تغذیه می شود. غذای گربه DHS باید حاوی مقدار زیادی پروتئین باشد و در دو نوع غذای خشک گربه های خیابانی و غذای تر قابل دسترس است. غذاهای تر برای گربه ها معمولاً به صورت تن بوده که این تن ها نیز به مقدار کافی مواد غذایی مورد نیاز گربه ها را دارا نمی باشند. بنابراین بهتر است از دادن تن به صورت روزانه خودداری شود زیرا مصرف مداوم آن موجب سوء تغذیه در گربه ها می شود. استفاده از غذای خشک برای گربه ها بهتر بوده و این مواد غذایی حاوی مقدار کافی از مواد پروتئینی، کربوهیدرات و ویتامین ها برای گربه ها می باشند. دادن همزمان مواد غذایی خشک و تر برای گربه ها ایده آل محسوب شده و برای آن ها لذت بخش خواهد بود.


آشنایی با سگ روتوایلر و خرید غذای سگ روتوایلر

سالهاست که روتوایلر در انگلستان و سایر نقاط جهان محبوبیت بالایی دارند. آنها سگهای قدرتمند و چشمگیری با تنی براق و تیره هستند. اگرچه “محافظت و نگهبانی” طبیعت روتوایلر هاست، اما ذاتاً پرخاشگر نیستند، گرچه در طول سالهای اخیر، ناعادلانه به عنوان یکی از پرخاشگرترین سگ‌های دنیا معروف شدند. البته در صورت لزوم، روتوایلرها بدون هیچ تردیدی از صاحب خود و دارایی آنها محافظت می‌کنند.

اگرچه به راحتی تربیت می‌شوند، اما بهترین گزینه برای افرادی که برای اولین بار صاحب سگ می شوند نیست. دلیل این امر این است که روتوایلرها باید توسط افرادی که با نیاز سگهای بزرگ، باهوش و قوی آشنا هستند آموزش داده و کنترل شوند. آنها برای افرادی که وقت کافی برای تربیت سگ دارند، انتخاب بسیار خوبی است، که در این صورت روتوایلرها به عضوی با ارزش از خانواده تبدیل می‌شود. مدت ها پیش، روتویلر به عنوان “نگهبانان مشکی یک خانواده” توصیف می‌شدند که توصیف کاملی از این نژاد است.

تاریخچه

منشأ روتوایلر کمی مبهم باقی مانده است، البته بنظر می‌رسد که اجداد جالبی داشته باشند. بسیاری از مردم حدس می‌زنند که رومی‌ها در دوران حمله به اروپا، از آنها سگ خریدند و با نژادهای بومی مثل Entelbucher، سگ کوهستانی سوئیسی بزرگ و نژادهای دیگر ترکیب کردند. باور بر این است که همه آنها از نوادگان همین سگهای رومی هستند.

روتوایلرها اغلب در جنوب آلمان و سوئیس یافت می‌شوند و به این اسم معروف شدند، چونکه اکثر آنها در شهر تجارت دام Rottweil در جنوب آلمان، در جنگل سیاه زندگی می‌کردند. وظیفه اصلی آنها گله داری و نگهداری دام بود و بخاطر وفاداری و شهامت بالا معروف شدند.

این سگ‌های بزرگ در بین قصابان محبوب شدند و اغلب درحال کشیدن گاری دیده می‌شدند. در آن زمان آنها به Rottweiler Metzgerhunds معروف بودند که به معنای سگ روتوایلر قصاب است و تصور می‌شود تفاوت چندانی با روتوالرهای امروزی نداشتند.

در قرن نوزدهم آلمان قوانین مزرعه داری و استفاده از سگ درکارهای مختلف عوض شد که به معنای کاهش نیاز به روتوایلرها بود و فقط در سال 1914 بود که از آنها به عنوان سگ‌های جنگی استفاده شد. در سال 1882، اولین روتوایلر در آلمان به نمایش درآمد که چند سال بعد در سال 1907 باشگاهای مخصوص سگ تأسیس شد، تا سال 1910، روتوایلرها به عنوان سگ پلیس معرفی شدند.

خانم تلما گری در سال 1936 اولین روتوایلر را وارد انگلستان کرد، اما تا سال 1945 بدون هیچ  تولید مثلی ناپدید شدند. با این اوصاف، کلوپ Kennel این نژاد را در سال 1936، با استاندارد نژادی که ایجاد شده بود، به رسمیت شناخت. در پایان جنگ یک فرمانده، یک جفت نر و ماده از روتوایلر را از آلمان خریداری کرد، اما در تولید مثل این جفت موفقیتی نداشت. سپس یک سگ ماده دیگر را وارد کشور کرد و موفق به تولید توله شد.

تعداد بسیار کمی از این نژاد باقی مانده بود و تعداد کمی از افراد بسیار مشتاق تلاش کردند تا روتوایلر را در مرکز توجهات انگلستان قرار دهند که در اواسط دهه شصت به موفقیت رسیدند. امروزه، نه تنها به دلیل توانایی های محافظتی، بلکه به دلیل طبیعت قدرتمند اما مهربان و وفادار که باعث شده است آنها در قلب و خانه بسیاری از مردم در سراسر جهان جایگاهی پیدا کنند، به عنوان یک گزینه محبوب باقی مانده است.

حقایق جالب در مورد این نژاد

  1. روتوایلرها یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در انگلستان هستند
  2. زمانی به سگهای قصاب معروف بودند
  3. در گذشته از این نژاد برای کشیدن گاری‌ها و کنترل گله استفاده می‌شدند
  4. روتوایلرها یکی از قدیمی‌ترین نژادهای هستند و از زمان رومیان وجود داشتند
  5. از نوادگان نژاد سگهای رومی Molossus هستند
  6. از روتوایلرها به عنوان سگ پلیس استفاده می‌شود و در شغل خود فوق‌العاده بودند

تغذیه و خرید غذای سگ روتوایلر

 

اگر یک توله سگ روتوایلر را از یک پرورش دهنده تهیه کنید، به شما یک برنامه غذایی می‌دهد و مهم است که طبق همان برنامه، اقدام به خرید غذای سگ روتوایلر نمایید. تا منجر به مشکلات معدوی نشود. شما می‌توانید رژیم غذایی توله سگ را تغییر دهید، اما این کار باید بسیار تدریجی انجام شود، همیشه مطمئن شوید که باعث هیچگونه اختلالات گوارشی نمی‌شود و در صورت بروز مشکل بهتر است آنها را به رژیم اصلی خود برگردانید و قبل از اقدام به تغییر دوباره رژیم غذایی با دامپزشک صحبت کنید.

خرید غذای سگ روتوایلر

سگهای مسن معمولا خیلی بذغذا نیستند (اگر چه ممکن است تعدادی هم در غذا خوردن کمی حساس و سختگیر باشد)، اما این بدان معنا نیست که می توان آنها را با رژیم کم کیفیت تری تغذیه کرد.. بهتر است روتوایلر بالغ را دو بار در روز، یکبار صبح و یکبار عصر تغذیه کنید، مطمئن شوید که غذا کیفیت مناسبی دارد و تمام نیازهای غذایی آنها را برآورده کند. همچنین مهم است که سگ‌ها به اندازه مناسبی ورزش کنند تا کالری اضافی را بسوزانند یا ممکن است اضافه وزن پیدا کنند که می‌تواند به انواع مشکلات سلامتی منجر شود. چاقی می تواند زندگی سگ را چندین سال کوتاه کند، بنابراین مهم است که مراقب وزن آنها باشید.

از آنجا که روتوایلرها مستعد ابتلا به نفخ شکم هستند بسیار مهم است که به جای اینکه در روز فقط یک وعده غذایی بزرگ به آنها بدهید، دو بار در روز تغذیه شوند. همچنین ایده خوبی است که ظرف غذای پایه داری برای آنها تهیه کنید تا بدون خم کردن گردن و راحت از ظرف تغذیه کنند. هرگز نباید دقیقا بعد یا قبل از خوردن وعده اصلی مجدد به آنها غذا دهید، چون این امر خطر ابتلا به نفخ شکم را بیشتر می کند.

+ نوشته شده در   20 اسفند 1400ساعت 23:23  توسط sadegh  بازدید 221 برچسب ها: خرید غذای سگ روتوایلر, غذای سگ روتوایلر, خرید غذای سگ روتوایلر از دیجی پت,

معرفی بورس و آموزش بورس از صفر

آموزش بورس از صفر

 

آموزش بورس از صفر

 

 دنبال می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در این بازار پرهیجان یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا قصد سرمایه‌گذاری دارند.

برای فعالیت در بورس باید بدانیم که بورس چه نوع بازاری است، معامله‌گران در آن چگونه فعالیت می‌کنند و نکات مهمی که برای معامله‌گر شدن حرفه‌ای به آن نیاز داریم چه نکاتی است؟ به‌تمامی این پرسش‌ها در این مقاله پاسخ‌خواهیم داد. اگر مبتدی هستید امیدواریم که در پایان مقاله چشم‌اندازی درست از این بازار به دست آورده و نسبت به آموزش بورس از صفر آشنایی کامل پیداکرده باشید.

بورس بازاری متفاوت

بورس نوع متفاوتی از بازار است. بازار محلی است که در آن خرید و فروش اقلام و کالا به‌صورت مستقیم یا واسطه‌ای انجام می‌پذیرد. از روزهای خیلی دور و با مازاد تولیدی که بشر با آن روبه‌رو شد کم‌کم فرصت برای دادوستد فراهم شد و رفع نیاز انگیزه اصلی برای شکل گرفتن بازار در شکل و معنای ابتدایی آن بود. همه ما شاید از سنین کم‌تجربه انجام معامله را داشته‌ایم.

همه ما به‌نوعی یکی از فعالین بازار هستیم که بارها در نقش‌های متفاوت خریدار یا فروشنده ظاهرشده‌ایم. با شکل‌گیری بازار دو واژه جدید قدم به ادبیات اقتصاد انسان گذاشت. سود و زیان. بشر به‌طور غریزی و یا آگاهانه به دنبال کسب سود و دوری از ضرر است؛ بنابراین انگیزه تمام افراد از فعالیت در بازار کسب سود است.بورس هم یکی از انواع بازار است که تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان در این بازار فعالیت می‌کنند.

افراد با سرمایه‌گذاری در بازار بورس به‌نوعی در شکوفایی و رونق اقتصادی تأثیر می‌گذارند؛ زیرا سرمایه‌های مردم تبدیل به پشتوانه‌های مالی شرکت‌های مختلف می‌شود و این روند موجب پویایی بازار می‌شود.

 

در اقتصاد دارایی به دو دسته تقسیم می‌شود دارایی واقعی و دارایی مالی. دارایی واقعی یا فیزیکی به اموالی گفته می‌شود که قابل‌رؤیت و عینی هستند و به‌خودی‌خود دارای ارزش‌اند. برای مثال، خودرو، طلا، زمین و … اما دارایی مالی یا کاغذی به پشتوانه دارایی و مالی دیگر ارزششان تعیین می‌شود؛ مانند اوراق مشارکت یا سهام.

در بورس دارایی‌های متفاوتی معامله می‌شوند که می‌تواند شامل کالا، ارز و یا سهام باشد. برای مثال در بورس کالا کالاهای فیزیکی مورد معامله قرار می‌گیرد که معمولاً هر بازار نام خود را از کالایی که خرید و فروش می‌شود می‌گیرد. در بورس ارز، ارزهای مختلف و در بورس انرژی، اوراق بهادار انرژی‌های مختلفی چون نفت، گاز، برق و … معامله می‌شود.

یکی از پرطرفدارترین بازارهای بورس که اکثر مردم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند. بازار بورس اوراق بهادار است. در این بازار همان‌گونه که از اسمش پیداست اوراق بهادار و سهام خریدوفروش می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و یا سازمان‌ها جهت تأمین بودجه و ادامه فعالیت خود بخشی از سهام شرکت را به افراد دیگر منتقل می‌کنند.

هر فرد با توجه به توانایی و سرمایه‌ای که دارد بخشی از این سهام را خریداری کرده و در سود و زیان شرکت شریک می‌شود. ممکن است فردی توانایی خرید ۱۰۰ سهم و شخص دیگری قادر به خرید ۱۰۰۰ سهم از شرکت باشند. هرکدام از این افراد به نسبت میزان سهمی که دارد در سود و زیان شرکت شریک می‌شود.

این‌گونه نیست که هر شرکتی هرگاه اراده کند وارد بازار بورس شده و سهام خود را به فروش بگذارد. یکی از مهم‌ترین معیارهایی که شرکت‌ها باید داشته باشند میزان سرمایه و سوددهی آن‌ها در دو سال گذشته است. این بدین معناست که شرکت‌های ضرر ده برای جبران ضرر نمی‌توانند وارد بورس بشوند. ازآنجایی‌که قرار است شرکت با بخشی از سرمایه مردم ادامه کار بدهد باید حتماً شرکت سود ده باشد که مردم با خیالی آسوده پول خود را سرمایه‌گذاری کنند.

ویژگی‌های مختلفی در بازار بورس وجود دارد که باعث جذب افراد شده است. این ویژگی‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  1. نقد شوندگی بالا
  2. شفافیت اطلاعات
  3. بازار قانونی و دارای مجوز
  4. حفظ سرمایه در مقابل تورم
  5. بازدهی بالا
+ نوشته شده در  جمعه 20 اسفند 1400ساعت 2:33  توسط sadegh  بازدید 226 برچسب ها: بورس , آموزش بورس , اقتصاد , دلفین وست , فارکس,

آشنایی با فرمول محاسبه لات در فارکس

فرمول محاسبه لات در فارکس

 

فرمول محاسبه لات در فارکس

 

حداقل سرمایه برای معامله در فارکس چقدر است؟

حداقل سرمایه ای که برای یک معامله در فارکس نیاز هست ۱۰۰۰ دلار است. ما هر میزان سرمایه داشته باشیم بروکر به وسیله اهرم و اعتبار آن را به ۱۰۰۰ دلار تبدیل می‌کند. که در ادامه با توضیح مفهوم Lot به درک بهتر این موضوع می‌رسید.

لات (Lot) چیست؟

درواقع لات (Lot) یک واحد اندازه‌گیری است برای حجم معاملات که به کمک آن می‌توان سرمایه و سود و زیان خود را مدیریت کنید. یک معامله گر در بهترین موقعیت‌ ترید هم باید مراقب سرمایه‌ای که وارد می‌کند باشد.

هر لات ۱۰۰,۰۰۰ دلار است یعنی برای شروع فعالیت در بازار فارکس باید ۱۰۰ هزار دلار در کیف پول خود داشته باشید؛ اما چون داشتن این حجم از سرمایه فقط برای ثروتمندان مهیا بود، معامله گران تازه‌کار قادر به فعالیت نبودند، ازاین‌رو واحدهای کوچک‌تر لات وارد بازار شدند.

انواع لات:

۱- لات استاندارد (Standard Lot)

لات استاندارد ۱۰۰ هزار واحد یک ارز است. (مثلاً ۱۰۰ هزار دلار) همچنین اندازه‌ی یک پیپ در یک Lot استاندارد ۱۰ دلار است. پس اگر ۲۰ پیپ ضرر کنید یعنی ۲۰۰ دلار ضرر کرده‌اید.

۲- مینی لات (Mini Lot)

Mini Lot از ۱۰ هزار واحد یک ارز تشکیل‌شده است. بر مبنای دلار آمریکا یک پیپ (Pip) برابر با یک دلار است. برای معامله گران تازه‌کار مینی لات می‌تواند مناسب‌تر باشد. ۱۰ مینی لات یک Lot استاندارد است.

۳- میکرو لات (Micro Lot)

Micro Lot متشکل از ۱۰۰ واحد یک ارز است. برای معامله گرانی که برای اولین بار ترید می‌کنند این اندازه‌ی لات مناسب است که حداقل ریسک را دارد.

۴- نانو لات (Nano Lot)

Nano Lot از Micro Lot هم کوچک‌تر است یعنی تشکیل‌شده از ۱۰۰ واحد یک ارز که در معاملات فارکس کاربردی ندارد.

کاربردهای لات (Lot) چیست؟

Lot محاسبه‌ی سود را بسیار ساده کرده است. پس می‌توانید میزان اندازه‌ی پیپ (pip) را ضرب‌در واحد مشخص‌شده کنید تا سودتان را محاسبه کنید.

یکی دیگر از کاربردهای Lot در فارکس محاسبه‌ی میزان ریسک به سود (ریسک به ریوارد) است؛ یعنی اگر می‌دانید که احتمال ضرر شما در این معامله زیاد است، پس باید از لات کوچک‌تری استفاده کنید

با چه حجمی در فارکس معامله کنیم بهتر است؟

اگر تازه کار هستید بهتر است که با ۰.۰۱ لات و اهرم ۱۰۰۰ کار کنید. با این موارد ریسک شما بسیار کم خواهد بود و اگر معامله شما با ضرر بسته شود خیلی متضرر نمی شوید. نیاز نیست که برای شروع کار مبالغ بالا وارد کنید. با توجه به میزان دارایی‌تان برای شروع با مبالغ ۵۰، ۱۰۰ دلار فعالیت خود را در محیط Real شروع کنید. بهترین کار این هست که ابتدا در محیط دمو با تمرین به مهارت برسید.

مثالی ازفرمول محاسبه لات در فارکس

موارد زیر را در نظر بگیرید:

لات (Lot): 0.01 معادل ۱۰۰۰ دلار

اهرم: ۲۰۰

سرمایه: ۱۰۰ دلار

در اینجا ما اگر بخواهیم با سرمایه ۱۰۰ دلار و اهرم ۲۰۰ با ۰.۰۱ Lot معامله کنیم، با توجه به اینکه بروکر اهرم را در اختیار ما گذاشته تا به حداقل مبلغ قابل سرمایه گذاری یعنی ۱۰۰۰ دلار برسیم؛ ۱۰۰۰ را تقسیم بر ۲۰۰ که اهرم ماست می‌کنیم تا مبلغی که  درگیر معامله ما می‌شود را بدست آوریم. در اینجا ۵ دلار از سرمایه ما درگیر این پوزیشن می شود.

۱۰۰۰/۲۰۰=۵

 

 

 

موارد زیر را در نظر بگیرید:

لات (Lot): 0.02 معادل ۲,۰۰۰ دلار

اهرم: ۲۰۰

سرمایه: ۱۰۰ دلار

در اینجا ما اگر بخواهیم با سرمایه ۱۰۰ دلار و اهرم ۲۰۰ با ۰.۰۲ Lot معامله کنیم، ۱۰ دلار از سرمایه ما درگیر این پوزیشن می شود.

۲۰۰۰/۲۰۰=۱۰

مثالی دیگر

موارد زیر را در نظر بگیرید:

لات (Lot): 0.1 معادل ۱۰,۰۰۰ دلار

اهرم: ۲۰۰

سرمایه: ۱۰۰۰ دلار

در اینجا ما اگر بخواهیم با سرمایه ۱۰۰۰ دلار و اهرم ۲۰۰ با ۰.۱ Lot معامله کنیم، ۵۰ دلار از سرمایه ما درگیر این پوزیشن می شود.

۱۰,۰۰۰/۲۰۰=۵۰

 

نتیجه‌گیری:

 

به‌طورکلی Lot یک مفهوم مدیریتی است که به‌واسطه‌ی آن می‌توانیم سرمایه، سود و ریسک خود را مدیریت کنیم و متناسب با استراتژی معاملاتی، لات در فارکس موردنظر خود را انتخاب کنیم. برای شروع فعالیت در فارکس توصیه می‌کنیم از Mini Lot استفاده کنید که هم می‌تواند سود خوبی به شما برساند و هم ازلحاظ مدیریتی بهتر است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 اسفند 1400ساعت 23:51  توسط sadegh  بازدید 279 برچسب ها: فرمول لات , تحلیل تکنیکال , دلفین وست , بورس , سرمایه گذاری,

معرفی زوریخ در تور سوئیس عید 1401

تور سوئیس عید 1401

تور سوئیس عید 1401

 

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس در قسمت مرکزی و شمالی سوئیس قرار دارد و در واقع در دامنه کوه‌های آلپ است. زوریخ، مهمترین قطب اقتصادی سوئیس به شمار می‌رود و گاهی از آن به عنوان پایتخت ‏فرهنگی این کشور نیز یاد می‌شود؛ البته پایتخت سیاسی سوئیس، شهر برن است. طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، جمعیت زوریخ چیزی در حدود ۴۱۵ هزار نفر است. دیدنی‌های زوریخ بسیار زیاد است و به همین دلیل پایتخت فرهنگی کشور سوئیس بوده و صنعت گردشگری قوی دارد. زوریخ جزء شهرهای با کیفیت زندگی بالا در میان شهرهای جهان شناخته می‌شود و معمولا به عنوان یکی از شهرهای گران قیمت جهان معرفی می‌شود.

شهر زوریخ با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، یکی از مهمترین مقصدهای تور سوئیس  عید 1401به حساب می‌آید. مسئولان شهر زوریخ همواره برای رسیدن به شهری باکیفیت در تلاش بوده‌اند و در سال ۲۰۱۴ گران‌ترین شهر جهان شناخته شد. آموزش، سیاست و کیفیت زندگی جزء مواردی است که در شهر زوریخ سوئیس بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر این شهر در موضوع شاخص کیفیت زندگی جزء شهرهای برتر جهان بوده است. علاوه بر تمام این موارد زوریخ سوییس در زمینه گردشگری فعالیتی پایدار داشته و به طور منظم بر کیفیت صنعت گردشگری تأکید دارد. این موضوع آنقدر برای این شهر اهمیت دارد که توانسته برچسب کیفیت سطح ۳ فدراسیون جهانگردی سوئیس را از آن خود کند.

 

در زوریخ همه‌ چیز منظم است و خبری از بی‌نظمی،‌ ترافیک، بوق ماشین‌ها، تأخیر و دیر رسیدن نیست. در ابتدای ورود به آن، ‏بیشترین چیزی که جلب توجه می‌کند، آرامش حاکم در میان مردم است؛ آرامشی که ناشی از دور بودن هیاهوهای رایج در یک ‏کلان‌شهر است. حمل‌ونقل عمومی به ویژه خطوط تراموا مهمترین ویژگی شهر زوریخ است که بخش زیادی از آرامش حاکم در ‏این شهر را سبب شده است. همه جای شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و همچنین قایق‌های مخصوص حمل مسافر است و در هر ‏ایستگاه زمان ورود هر خط اعلام می‌شود که علیرغم تداخل برخی از خطوط تراموا با مسیر عبور خودرو، کمترین تأخیری در ‏ورود و خروج آنها از ایستگاه مشاهده نمی‌شود. این شهر آرام و لوکس گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند که بسیاری از آن ها برای کاهش هزینه سفر خود از طریق تورهای زوریخ و یا تورهای اروپا که بازدیدی هم از شهر زوریخ دارند استفاده می‌کنند.

شهر زوریخ در سوئیس به ۱۲ منطقه تقسیم شده است و منطقه شماره ۱ قدیمی‌ترین منطقه شهری بوده و بافت قدیمی‌تری دارد. به ترتیب شماره از قدمت منطقه شهری کاسته می‌شود یعنی منطقه ۱۱ و ۱۲ جدیدترین بخش‌های شهری زوریخ هستند. بیشتر اماکن تاریخی و دیدنی‌های زوریخ از لحاظ قدمت در منطقه یک قرار دارد. کلیسای گروس مونستر‌ یکی از مکان‌های دیدنی و ساختمان‌های مذهبی در زوریخ است که جزء پیشنهادهای سایت گردشگری زوریخ نیز بوده و در سده دوازده میلادی بنا شده است. در نیمه اول قرن ۱۶ میلادی این کلیسا نقطه شروع اصلاحات بین سوئیس و آلمان بوده است. کشور آلمان در همسایگی سوئیس بوده و فاصله اشتوتگارت تا زوریخ حدود ۱۶۰ کیلومتر است. این بنا دارای زیبایی‌های خاص بوده و پنجره‌های رنگی شیشه‌ای آن را زیباتر کرده است. فرومونستر نیز از دیگر کلیساهای قدیمی و دیدنی شهر زوریخ است، در حقیقت این دو کلیسا جزء نمادهای زوریخ سوئیس و از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور زوریخ به حساب می‌آیند. فرومونستر در سال۸۵۳ میلادی ساخته شده است و زمانی قدرت زیادی در زوریخ داشت. آخرین بازسازی این مجموعه به سال ۱۹۱۱ میلادی برمی‌گردد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 اسفند 1400ساعت 2:57  توسط sadegh  بازدید 263 برچسب ها: تور سوئیس , تور زوریخ , تور عید , تور نوروز , تور,رز آبی,

معرفی زوریخ در تور سوئیس عید 1401

تور سوئیس عید 1401

تور سوئیس عید 1401

 

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس در قسمت مرکزی و شمالی سوئیس قرار دارد و در واقع در دامنه کوه‌های آلپ است. زوریخ، مهمترین قطب اقتصادی سوئیس به شمار می‌رود و گاهی از آن به عنوان پایتخت ‏فرهنگی این کشور نیز یاد می‌شود؛ البته پایتخت سیاسی سوئیس، شهر برن است. طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، جمعیت زوریخ چیزی در حدود ۴۱۵ هزار نفر است. دیدنی‌های زوریخ بسیار زیاد است و به همین دلیل پایتخت فرهنگی کشور سوئیس بوده و صنعت گردشگری قوی دارد. زوریخ جزء شهرهای با کیفیت زندگی بالا در میان شهرهای جهان شناخته می‌شود و معمولا به عنوان یکی از شهرهای گران قیمت جهان معرفی می‌شود.

شهر زوریخ با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، یکی از مهمترین مقصدهای تور سوئیس  عید 1401به حساب می‌آید. مسئولان شهر زوریخ همواره برای رسیدن به شهری باکیفیت در تلاش بوده‌اند و در سال ۲۰۱۴ گران‌ترین شهر جهان شناخته شد. آموزش، سیاست و کیفیت زندگی جزء مواردی است که در شهر زوریخ سوئیس بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر این شهر در موضوع شاخص کیفیت زندگی جزء شهرهای برتر جهان بوده است. علاوه بر تمام این موارد زوریخ سوییس در زمینه گردشگری فعالیتی پایدار داشته و به طور منظم بر کیفیت صنعت گردشگری تأکید دارد. این موضوع آنقدر برای این شهر اهمیت دارد که توانسته برچسب کیفیت سطح ۳ فدراسیون جهانگردی سوئیس را از آن خود کند.

 

در زوریخ همه‌ چیز منظم است و خبری از بی‌نظمی،‌ ترافیک، بوق ماشین‌ها، تأخیر و دیر رسیدن نیست. در ابتدای ورود به آن، ‏بیشترین چیزی که جلب توجه می‌کند، آرامش حاکم در میان مردم است؛ آرامشی که ناشی از دور بودن هیاهوهای رایج در یک ‏کلان‌شهر است. حمل‌ونقل عمومی به ویژه خطوط تراموا مهمترین ویژگی شهر زوریخ است که بخش زیادی از آرامش حاکم در ‏این شهر را سبب شده است. همه جای شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و همچنین قایق‌های مخصوص حمل مسافر است و در هر ‏ایستگاه زمان ورود هر خط اعلام می‌شود که علیرغم تداخل برخی از خطوط تراموا با مسیر عبور خودرو، کمترین تأخیری در ‏ورود و خروج آنها از ایستگاه مشاهده نمی‌شود. این شهر آرام و لوکس گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند که بسیاری از آن ها برای کاهش هزینه سفر خود از طریق تورهای زوریخ و یا تورهای اروپا که بازدیدی هم از شهر زوریخ دارند استفاده می‌کنند.

شهر زوریخ در سوئیس به ۱۲ منطقه تقسیم شده است و منطقه شماره ۱ قدیمی‌ترین منطقه شهری بوده و بافت قدیمی‌تری دارد. به ترتیب شماره از قدمت منطقه شهری کاسته می‌شود یعنی منطقه ۱۱ و ۱۲ جدیدترین بخش‌های شهری زوریخ هستند. بیشتر اماکن تاریخی و دیدنی‌های زوریخ از لحاظ قدمت در منطقه یک قرار دارد. کلیسای گروس مونستر‌ یکی از مکان‌های دیدنی و ساختمان‌های مذهبی در زوریخ است که جزء پیشنهادهای سایت گردشگری زوریخ نیز بوده و در سده دوازده میلادی بنا شده است. در نیمه اول قرن ۱۶ میلادی این کلیسا نقطه شروع اصلاحات بین سوئیس و آلمان بوده است. کشور آلمان در همسایگی سوئیس بوده و فاصله اشتوتگارت تا زوریخ حدود ۱۶۰ کیلومتر است. این بنا دارای زیبایی‌های خاص بوده و پنجره‌های رنگی شیشه‌ای آن را زیباتر کرده است. فرومونستر نیز از دیگر کلیساهای قدیمی و دیدنی شهر زوریخ است، در حقیقت این دو کلیسا جزء نمادهای زوریخ سوئیس و از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور زوریخ به حساب می‌آیند. فرومونستر در سال۸۵۳ میلادی ساخته شده است و زمانی قدرت زیادی در زوریخ داشت. آخرین بازسازی این مجموعه به سال ۱۹۱۱ میلادی برمی‌گردد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 اسفند 1400ساعت 2:57  توسط sadegh  بازدید 182 برچسب ها: تور سوئیس , تور زوریخ , تور عید , تور نوروز , تور,رز آبی,

معرفی دوره جامع بورس دلفین وست

دوره جامع بورس دلفین وست

 

دوره جامع بورس دلفین وست

 

 

بورس چیست؟

بورس بازاری است که در آن قیمت گذاری و خرید و فروش کالا و انواع اوراق بهادار انجام می شود.  بورس بازاری رسمی، قانونی و شفاف است. در ایران شورای عالی بورس و  سازمان بورس و اوراق بهادار مسئولیت نظارت بر بورس را برعهده دارند. از مهمترین کارکردهای بورس می توان به کمک به رشد اقتصادی، کشف قیمت، مدیریت انتقال ریسک و ایجاد یک بازار رقابتی است.

 

انواع بازار بورس در ایران کدامند؟

در ایران انواع بورس به 4 دسته تقسیم می‌شود. این 4 دسته عبارتند از:

  1. بورس اوراق بهادار
  2. فرابورس
  3. بورس کالا
  4. بورس انرژی

 در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می گیرد. در بورس کالا معمول مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می گیرد. هر بورس کالایی را با نام همان کالایی که مورد معامله قرار می گیرد نامگذاری می کنند. مانند بورس گندم.

بورس انرژی  به عنوان چهارمین بورس رسمی کشور به منظور انجام معاملات حامل‌های انرژی در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد. سهام شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند به بازار بورس اوراق بهادار راه پیدا کنند، در فرابورس معامله می‌شوند. در واقع قوانین ثبت و ورود یک شرکت در فرابورس ساده‌تر از بورس است.

 

چطور بدانم که کدام دوره های آموزشی برای من مناسب است؟

دوره جامع بورس دلفین وست شامل آموزش رایگان بورس، دوره های آموزش بورس آنلاین و حضوری است و به 3 سطح مقدماتی، پیشرفته و VIP تقسیم می شود. برای اطلاع از دوره ها و کلاس های آموزشی دوره جامع بورس دلفین وست وارد منوی آموزش بورس شوید و با توجه به شرایط و شناخت خود از بورس کلاس مد نظرتان را انتخاب کنبد.

 

 

 بهترین و راحت ترین روش خرید عرضه اولیه کدام است؟

دو روز قبل از زمان عرضه اولیه می توانید وارد سامانه اکسیر به آدرس ebb.exirbroker.com شوید. قیمت و تعداد سفارش خود را وارد و درخواست عرضه اولیه خود را به راحتی ثبت کنید. این گزینه تا نیم ساعت قبل از شروع ثبت سفارش های آنلاین فعال هست و پس از آن غیرفعال میشود و شما  از طریق ثبت سفارش آنلاین امکان شرکت در عرضه اولیه را خواهید داشت.

 

 

من تازه وارد بورس شدم، چگونه می‌توانم عرضه اولیه بخرم؟ 

برای خرید عرضه اولیه ابتدا لازم است کد بورسی داشته باشید. زمان، قیمت و تعداد عرضه اولیه در زمان عرضه اولیه توسط ناظر بازار اطلاع رسانی می شود . 

برای ثبت سفارش در پنل های معاملاتی اقتصاد بیدار ابتدا باید حسابتان را به میزان مبلغ خرید عرضه اولیه شارژ کنید و سپس در قسمت جستجوی نماد ، تعداد و قیمت خرید را مشخص و ارسال نمایید و  به زمان ارسال سفارش که توسط ناظر اعلام شده است توجه کنید 

+ نوشته شده در  سه شنبه 17 اسفند 1400ساعت 17:43  توسط sadegh  بازدید 293 برچسب ها: دوره جامع بورس , آشنایی با بورس , معرفی بورس , دلفین وست , سرمایه گذاری,

معرفی استراژی اسکالپ و پرایس اکشن دلفین وست

استراژی اسکالپ و پرایس اکشن دلفین وست

استراژی اسکالپ و پرایس اکشن دلفین وست

 

فرقی نمی‌کند تازه‌کار باشید یا حرفه‌ای بازار، حتماً تابه‌حال، اصطلاح استراتژی معاملاتی در بورس را شنیده‌اید. واژه‌ی “استراتژی ” (راهبرد) برگرفته از علم مدیریت است که ابتدا در فنون نظامی کاربرد دارد. فرمانده ی میدان نبرد برای مدیریت منابع انسانی، ادوات جنگی و… باید چهارچوب از پیش تعیین‌شده‌ای را برای خود ترسیم کند؛ درواقع در بحبوحه‌ی جنگ و آتش، جای فکر کردن یا دست‌دست کردن برای تصمیم‌گیری نیست!

شاید این نکته کمی غلوآمیز باشد اما بازار بورس از خیلی جهات، به میدان جنگ شبیه است؛ جنگ بین گاوها و خرس‌ها! در این صورت اگر بدون استراتژی معاملاتی شفاف و مکتوب وارد این کارزار شویم، بی‌چون‌وچرا یا گاوهای بازار شاخمان می‌زنند یا اسیر پنجه‌های سنگین خرس‌ها خواهیم شد.

آنچه به آن استراتژی معاملاتی در بورس اطلاق می‌شود درواقع مجموعه‌ای از قوانین و تدابیر مشخص جهت رویارویی با انواع حرکات احتمالی قیمت است؛ دقیقاً مثل بازی شطرنج که باید برای حرکت حریفمان از قبل اندیشیده باشیم و اِلا کیش‌ومات را باهم تجربه می‌کنیم!

معرفی استراژی اسکالپ و پرایس اکشن دلفین وست:

استراتژی معاملاتی اسکالپ چیست؟

استراتژی اسکلاپ که به آن Scalping یا همان اسکالپ تریدنیگ گفته می‌شود، یک استراتژي رایج است که مهم ترین مشخصه آن، بازه زمانی کوتاه بین باز شدن و بسته شدن معامله است. این نوع معاملات معمولا بین چند ثانیه تا چند دقیقه باز هستند. هدف اصلی اسکالپرها از این نوع معاملات گرفتن پیپ‌های کم از هر معامله در شلوغ ترین زمان بازار است.

اسکالپرها میتوانند در طی روز سودهای ناچیزی از هر معامله کسب کنند که در مجموع، سود مطلوبی می‌شود. زیرا حتی در زمانی که بازار فارکس آرام است باز هم نوسان های کوچک رخ می دهد. در حالی که روندها و نوسان های بزرگ تنها در شرایط خاص ایجاد می شود و این بدین معناست که اسکلپرها میتوانند به طور مداوم در نوسانات کوچک بازار وارد معامله شود. توجه کنید که تمامی معاملات باید در پایان روز کاری بسته شوند.

استراتژی اسکالپ مناسب چه افرادی است؟

اساسا از آن جایی که اسکالپرها برای کسب سود بیشتر باید به نمودارها چسبانده شوند این استراتژی مناسب تریدرهایی است که فارکس را بعنوان شغل تمام وقت انتخاب کرده اند و تمام روز را فرصت دارند به تحلیل بازار فارکس و ورود به معامله بپردازند. تحلیل بازار نیاز به تمرکز زیاد و سرعت انتقال بالایی دارد و همه نمیتوانند چنین تمرکز و سرعتی داشته باشند.

این استراتژی مناسب افرادی نیست که میخواهند در یک معامله سود کلان کسب کنند بلکه مناسب افرادی است که میخواهند در دراز در مجموع سود های کوچک سود کلان بدست بیاورند. دستیابی به هدف های کوچک همیشه آسان تر از رسیدن به هدف بزرگ در یک مرحله است. البته لازم به ذکر است اگر میخواهید با نوسان چند پیپ سود کنید باید با حجم بالاتری وارد معاملات شوید. و بالا بردن حجم در یک معامله به شدت ریسک معامله را بالا می برد یعنی اگر جهت را اشتباه پیشبنی کرده باشید به اندازه ای که از چند پیپ توقع سود زیاد دارید ممکن است ضرر کنید.

پرایس اکشن چیست؟

استراتژی پرایس اکشن، راهی برای تصمیم گیری صحیح از روی یک نمودار قیمتی برهنه است. نمودار قیمتی برهنه به این معنی است که هیچ شاخص یا اندیکاتوری برای دو عدد میانگین متحرک وجود ندارد، تا به تشخیص نواحی و روندهای پشتیبانی و مقاومت دینامیک کمک نماید. تمامی بازارهای اقتصادی، اطلاعاتی در مورد حرکات قیمتی یک بازار در فواصل زمانی مختلف ارائه می دهند؛ این اطلاعات در نمودارهای قیمتی نمایش داده می شوند.

نمودارهای قیمتی انعکاس دهنده باورها و رفتارهای تمامی شرکت کننده ها (انسان یا کامپیوتر) در معامله در یک بازار، در زمانی مشخص هستند، و این باورها در نمودار قیمتی بازار به شکل پرایس اکشن ظهور پیدا می کنند.

در حالی که اطلاعات اقتصادی و دیگر رویدادهای اخبار جهانی، تعیین کننده های حرکات قیمتی در یک بازار هستند، برای انجام معاملات موفق در این بازارها، نیازی به تحلیل این داده های نداریم. دلیل آن نیز بسیار ساده است؛ چرا که تمامی اطلاعات اقتصادی و اخبار جهانی که باعث تغییر قیمت ها در یک بازار می شوند، در نهایت توسط پرایس اکشن در نمودار قیمتی بازار ظهور می یابند.

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 اسفند 1400ساعت 17:58  توسط sadegh  بازدید 205 برچسب ها: استراتژی های معاملاتی , پرایس اکشن , بورس , معامله , ارز دیجیتال , دلفین وست ,